تقدیر رئیس مجلس سنای روسیه از بانوی اصفهانی

خانم والنتینا ماتویینکو رئیس شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) با اعطای هدیه ای از ‘ پرستو قدیریان ‘ بانوی اصفهانی تجلیل کرد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، هدیه خانم والنتینا ماتویینکو پنجشنبه شب با حضور لوان جاگاریان سفیر روسیه در ایران در کنسولگری روسیه در اصفهان به ‘ پرستو قدیریان ‘ اهدا شد.
در این مراسم که پدر و مادر این دختر جوان اصفهانی نیز حضور داشتند، سفیر روسیه در تهران گفت: اعطای این هدیه که یک روسری از جنس ابریشم خالص به یک شهروند اصفهانی است، قدردانی از ملت ایران و احترام به ارزش های انسانی، فرهنگی و اعتقادی این ملت بزرگ است.
جاگاریان با اشاره به اینکه خانم ‘ ماتویینکو ‘ رئیس شورای فدراسیون روسیه اواخر ماه گذشته به تهران سفر کرد، افزود: ایشان علاقه زیادی داشت که با دست خود این هدیه را به ‘ پرستو ‘ هدیه دهد، اما این شرایط فراهم نشد.
وی توضیح داد: خانم ‘ ماتویینکو ‘ 12 سال قبل در سمت فرماندار ایالت ‘ سن پترزبورگ ‘ به اصفهان سفر کرد و در بدو ورود در فرودگاه این شهر از سوی دختر بچه ای پنج ساله با شاخه های گل مورد استقبال قرار گرفته بود.


سفیر روسیه در ایران اضافه کرد: اکنون که خانم ‘ ماتویینکو ‘ به عنوان رئیس مجلس شورای فدراسیون روسیه ( سنا ) انتخاب شده است، علاقه مند بود بار دیگر این دختر را ملاقات کند و به همین دلیل پیش از سفر به تهران از ما خواسته بود، زمینه این ملاقات را فراهم کنیم .
جاگاریان افزود: اشتباه ما این بود که در تهران برای یافتن این دختر تلاش می کردیم در حالیکه او ساکن اصفهان بود و به همین دلیل در سفر ماتویینکو به تهران که اواخر آبان انجام شد، موفق به فراهم کردن زمینه ملاقات ‘ ماتویینکو ‘ با ‘ پرستو ‘ نشدیم.
وی ادامه داد: پس از این سفر طی تماسی که از اصفهان با سفارت روسیه برقرار شد، موفق به یافتن پرستو شدیم و اکنون هدیه ای که از سوی خانم ماتویینکو تهیه شده است را به وی تقدیم می کنیم.
سفیر روسیه در ایران با اشاره به اینکه دانشگاه سن پترزبورگ سهمیه 60 نفر بورسیه دارد و هم اکنون پرستو قدیریان در مقطع پیش دانشگاهی می باشد، گفت: آمادگی داریم که زمینه تحصیل این بانوی اصفهانی در دانشگاه سن پترزبورگ روسیه را فراهم کنیم.
پدر ‘ پرستو ‘ نیز در این مراسم با تقدیر از خانم ‘ والنتینا ماتویینکو ‘ رئیس شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) گفت: این اقدام نشاندهنده حسن نیت و احترام متقابل دو کشور ایران و روسیه به یکدیگر است.
محمد جواد قدیریان درباره چگونگی اطلاع یافتن از علاقه مندی خانم ماتویینکو برای ملاقات مجدد با دخترش پس از گذشت 12 سال گفت: پرستو در زمانی که از خانم ماتویینکو با لباس محلی در فرودگاه اصفهان استقبال کرد در مقطع تحصیلی پیش دبستانی قرار داشت.
وی افزود: پس از درخواست خانم ماتویینکو از خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا ) و صدا و سیما برای یافتن این دختر، حدود 10 روز قبل یکی از معلمان پیش دبستانی پرستو پس از آنکه عکس پنج سالگی پرستو و خبر یادشده را در خبرگزاری ایرنا خوانده بود، به مدیر این مرکز آموزشی پیش دبستانی اطلاع داده بود و ما نیز از طریق تماس مدیر پیش دبستانی از موضوع اگاه شدیم و پس از مراجعه به وزارت امور خارجه و سفارت روسیه، مقدمات تجلیل پرستو توسط خانم ماتویینکو فراهم شد.
خانم ‘ والنتینا ماتویینکو ‘ رئیس شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) روز 20 آبان امسال پیش از سفر به تهران در مصاحبه با خبرنگاران ایرنا و خبرگزاری صدا و سیما در مسکو، خواستار کمک برای پیدا کردن یک دختر خانم ایرانی شد که 12 سال پیش از وی در بدو ورود به ایران استقبال کرده بود.
وی با در اختیار قرار دادن عکس خواست تا کودکی را که زمان سفر وی در مقام فرماندار شهر سن پترزبورگ با لباس محلی به استقبال وی آمده بود را دوباره ببیند.
در این مصاحبه که پیش از سفر خانم ماتویینکو به تهران انجام شد، وی گفت: از سفر قبلی خود به ایران بسیار لذت برد و خاطرات خیلی خوبی دارم و از میهمان نوازی ایرانیان سپاسگزارم.
وی با بیان اینکه در این سفر اصفهان و سن پترزبورگ خواهرخوانده شدند، ادامه داد: دوست دارم این دختربچه را که با گرمی و مهربانی از من استقبال کرد دوباره ببینم و به همین دلیل از صدا وسیما و ایرنا می خواهم خبر و عکس را منتشر کنند تا وی که اکنون بزرگ شده است از آن آگاه و فرصت دیدار دوباره فراهم شود.
رئیس شورای فدراسیون روسیه به عنوان مجلس سنا یا علیا با 178 نماینده سومین مقام بلندپایه این کشور به شمار می رود که در کنار مجلس دوما (سفلی) پارلمان را تشکیل می دهند.

/انتهای متن/

درج نظر