32 هزار بانوی مبلغ در کشور سازمان یافته اند

مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور از فعالیت بیش از 32 هزار بانوی مبلغ سازمان یافته در کشور و برگزاری گسترده کرسی های آزاداندیشی خبر داد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی عصر پنجشنبه در اختتامیه دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در قم تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 80 هزار طلبه بانو در 13 رشته و در 500 مدرسه علمیه مشغول به تحصیل بوده و بیش از 96 هزار طلبه بانو نیز در کشورمان فارغ التحصیل شده اند و همه اینها به برکت انقلاب اسلامی است.


وی با اشاره به اهمیت و جایگاه زن و خانواده در انتقال ارزش های فکری و فرهنگی و شکل دهی به الگوهای رفتاری و سبک زندگی افراد در جامعه، خاطرنشان کرد: حضور بانوان طلبه فرصت بسیار ارزشمندی است که می توانیم از آن برای ایجاد تغییرات بنیادین در جامعه بهره مند شویم.
مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که تلاش کرده ایم هر کدام از مدارس علمیه بانوان قطب های علمی، پرورشی و تبلیغی بوده و در جامعه اثرگذار باشند، تصریح کرد: ظرفیت عظیم حوزه های علمیه خواهران متعلق به نظام اسلامی و نهاد مقدس حوزه است و علمای بلاد باید این ظرفیت را به خوبی شناخته و استفاده کنند.
وی هم چنین خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم استادان سطوح مختلف حوزه های علمیه خواهران را از میان استادان بانو انتخاب کنیم که در همین راستا بیش از 8 هزار و 300 تن از خواهران طلبه در حال تولید محتوای دینی هستند.
جمشیدی با اشاره به عضویت 70 هزار تن از طلبه ها در شبکه «کوثر نت» و فعالیت های این شبکه در عرصه های گوناگون، خاطرنشان کرد: شبکه کوثر نت در اجلاس جهانی ارتباطات و فناوری توانست به عنوان یک نهاد غیردولتی در یکی از موضوع های 16 گانه اجلاس رتبه اول را در اصل موضوع و رتبه دوم را در بخش های دیگر کسب کند.
وی در ادامه افزود: با توجه به اهمیت پژوهش در حوزه های علمیه خواهران، بیش از سه هزار تن از فارغ التحصیلان این حوزه و یک هزار و 200 تن از استادان در هسته های پژوهشی در 24 استان ساماندهی شده اند و 41 انجمن علمی نیز در همین راستا در سراسر کشور شکل گرفته است.
وی در پایان تصریح کرد: امروز حوزه های علمیه خواهران و بانوان طلبه دارای توانمندی های علمی و پژوهشی گسترده ای شده اند که می توان از این ظرفیت عظیم در تولید علم، دفاع از کیان دین و پاسخگویی به شبهات فکری و فرهنگی در جامعه استفاده کرده و وجود برخی نقاط ضعف را به خوبی پوشش دهند.
دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد با حضور بیش از 2 هزار تن از شخصیت ها و مسئولان سیاسی و حوزوی، ائمه جمعه استانها و شهرستانها، نمایندگان ولی فقیه در استان ها، اعضای جامعه مدرسین و مجلس خبرگان رهبری و علمای حوزه های علمیه از سراسر کشور طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در شهر مقدس قم برگزار شد.
در این اجلاسیه که در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) برگزار شد، علاوه بر سخنرانی شخصیت های سیاسی و مسئولان حوزوی، علما، مراجع عظام تقلید و سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، کمیسیون های متعدد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، موضوع «حوزه انقلابی، بایسته ها و راهکارها» را مورد توجه قرار داده و علما و فضلای حوزه های علمیه پیرامون آنها به بیان دیدگاه های خود پرداختند.
در این اجلاس، آیات احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران، حجج اسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب و علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، استاندار و شهردار قم و نیز شماری از مسئولان کشوری و استانی حضور داشتند.

/انتهای متن/

درج نظر