عامل 70 درصد طلاق در خانواده های یزدی دخالت اطرافیان اعلام شد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد گفت: طبق بررسی های موجود افزون بر 70 درصد علت وقوع طلاق میان زوج های جوان و خانواده ها در این استان دخالت اطرافیان آنها است.

0

به گزارش به دخت به نقل از خبرنگار ایرنا ، سید علی اصغر رفاهی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه یزد افزود:دخالت های بی مورد اطرافیان در زندگی زناشویی زوج ها موجب طلاق و از هم پاشیدگی کانون گرم خانواده در استان یزد شده است.
وی ادامه داد: برای جلوگیری از وضعیت بد موجود باید تمام خانواده ها به وظایف انسانی ،شرعی و عقلانی خود در تحکیم ازدواج ها و کمک به زوج های جوان برای داشتن یک زندگی خوب همیشگی تلاش کنند.
این مسئول به نقش فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در این موضوع مهم تاکید و ابراز امیدواری کرد تا با عمل به وظایف دینی شاهد خانواده های سالم و بدور از هرگونه آسیب و ناهجاری های مختلف در استان باشیم .
رفاهی در ادامه به راه اندازی سه مرکز مشاوره خانواده برای نخستین مرتبه در شهر یزد با حضور مشاوران و کارشناسان مجرب مرتبط برای راهنمایی و همراهی زوج ها اشاره کرد.
وی افزود: این مراکز در مناطق مختلف یزد در طول سال نسبت به آموزش ، راهنمایی و مشاوره و کمک به زوج های جوان و خانواده ها برای تثبیت و تحکیم بینان خانواده ها فعالیت دارند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری یزد اظهار امیدواری کرد تا پایان امسال بر حسب نیاز نسبت به راه اندازی و فعالیت اینگونه مراکز مشابه در مناطق و شهرستان های تابعه استان اقدام شود.
رفاهی گفت: هم اکنون تمام دعاوی شامل انواع طلاق، الزام به تمکین، مطالبه نفقه، ملاقات فرزند و حضانت فرزندان از زمان شروع کار این مراکز تاکنون به آنها سپرده شده و اصلا چنین دعاوی به دادگستری وارد نمی‌شود.
وی خاطر نشان کرد: هر چند در 6 ماهه امسال 920 فقره طلاق در یزد به ثبت رسیده ولی بدون شک با فعالیت مراکز مشاوره تا پایان سال شاهد کاهش قابل محسوس این پدیده در استان خواهیم بود.
این مسئول تصریح کرد: در مراکز مشاوره زیرپوشش نسبت به برگزاری دوره های آموزشی ، خدمات مددکاری و مشاوره های تخصصی اقدام های لازم انجام می شود.
رفاهی گفت: امسال قوه قضائیه برای معاونت اجتماعی و پیشگیری دادگستری ها در مجموع 62 برنامه ابلاغ کرده که یزد در برنامه ریزی ، هماهنگی و اجرایی کردن آنها پیشگام است.
وی راه اندازی مراکز مشاوره خانواده ، طرح آیینه بر محوریت امید و طرح پیشگیری از رشد مداری در حوزه آسیب ها و ناهنجاری ها را از عمده این برنامه ها برشمرد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری یزد گفت: برای نخستین بار در کشور تا پایان امسال طرح آیینه بر محوریت امید برای بازگرداندن زندانیان به فطرت پاک الهی آنها در زندان یزد اجرا می شود.
رفاهی به نقش خبرنگاران و اطلاع رسانی درست و به موقع آنها در انعکاس مطالب در حوزه پیشگیری برای کاهش آسیب های مختلف اجتماعی استان تاکید کرد.

/انتهای متن/

درج نظر