برای داشتن موهای خوب، این عادات را کنار بگذارید

چگونه می توان موهای پر پشت، سالم و درخشان داشت؟ در این مقاله یک خانم آرایشگر شما را با عادت هایی که به مو آسیب می رساند و بایستی از آن پرهیز کرد، آشنا می کنیم.

0

بسیار آسان است که موهای خود را مانند عاداتی که در برنامه روزمره خود دارید، بیارایید. به عنوان مثال، شما موهای خود را شستشو داده، شانه می زنید، خشک می کنید و مدل آن را تغییر می دهید.  گاهی موی خود را می بافید و یا به صورت دم اسبی در می آورید. اما چگونه می توان موهای پر پشت، سالم و درخشان داشت؟ در این مقاله ما شما را با کارهایی که به موها آسیب وارد می آورد و بایستی از آن اجتناب کرد، آشنا می کنیم.

 

  • انتهای موهای خود را که دچار موخوره و آسیب شده، می کنید:

بسیاری از خانم ها انتهای موهای خود را که دچار موخوره شده، با دست می بُرند.  با این کار شاید شما به طور موقتی از دست مو خوره خلاص شوید. اما در واقع به موهای خود آسیب می زنید.  با کوتاه کردن موها ، انتهای آن به صورت چند رشته ای در می آید که ترمیم آن بسیار دشوار و سخت خواهد بود. برای مویی که دچار موخوره شده،  می توان با استفاده از یک قیچی بسیار تیز از چند سانتی متر بالاتر از محل موخوره که مو چند شاخه شده، باید مو را برید و بدین ترتیب مو خوره برای همیشه از میان خواهد رفت.

 

  • حالت دادن موی مرطوب با استفاده از گرما:

 خانمها اغلب از ابزار و وسایل حالت دهنده گرم برای موی خود زمانی استفاده می کنند که موها هنوز مرطوب و نمدار است. در این صورت به تدریج مو دچار  سوختگی می شود. بنا براین شرط حالت دادن به موها و استفاده کردن از اتوی مو آن است که موها کاملا خشک باشند. اگر شما از سشوار استفاده می کنید و احساس خنکی می کنید این خود می تواند حاکی از آن باشد که رطوبت در بین موها هنوز به طور کامل از میان نرفته است. پس برای خشک کردن مو به سشوار کشیدن ادامه بدهید، اما با درجه ملایم و نه با قدرت.

 

  • شانه زدن موی مرطوب:

به نظر نمی رسد که برس کشیدن و شانه کردن موی مرطوب به وسیله هر نوع برس یا شانه قدیمی ایده ای خوب باشد. یک شانه دندانه پهن در این موقعیت می تواند برای موها مناسب باشد، برای مثال شانه ای که  بتوان به راحتی در دست گرفت و شکل آن مانند یک پای کوچک است. این شانه به موها نمی چسبد و باعث ریزش آنها نمی شود و برای هر نوع بافت و مدل مو با هر اندازه و طول خوب و مناسب است.

 

  • با موهای بسته شده هرگز به بستر خواب خود نروید:

 رفتن به تختخواب و خوابیدن در حالی که موهای شما به صورت دم اسبی بسته شده است می تواند باعث شکنندگی مو درست در تاج سر شود . اگر می خواهید موقع خواب موها روی صورت تان،  نریزد می توانید  موهای سرتان را در یک سمت به صورت آزاد تر ببندید.

 

  • سشوار کشیدن به صورت اشتباه را کنار بگذارید:

 من به عنوان یک آرایشگر زمانی بسیار خشمگین شده و از کوره در می روم که مشتریان می خواهند موهای شان را از ریشه و ته موها تا ابتدا سشوار کنم. در این صورت شما به تدریج می توانید صدای شکنندگی موها را بشنوید. در عوض بهتر است که براشینگ را از انتهای مو را شروع کنید و زوایا را برای سشوار کشیدن تغییر دهید، بعد به کار سشوار کشیدن تا ریشه ادامه دهید. بدین ترتیب موها کمتر دچار شکنندگی می شوند.

 

  • شما زود به زود موهای خود را کوتاه می کنید:

من مشتریان زیادی دارم که بر این باورند کوتاه کردن موها به رشد سریع تر آن کمک می کند. اما بایستی بدانید که کوتاه کردن زود به زود کردن موها خیلی هم خوب نیست. چون موها بعد از هر بار کوتاه کردن به چندین ماه زمان نیاز دارند تا دوباره رشد کنند. شما می توانید به جای کوتاه کردن زود به زود موهای تان، آنها را چندین مرتبه بیشتر شستشو داده،از دستگاه های خشک کننده و مدل دهنده و اتو و مانند آن کمتر استفاده کنید. همچنین از حالت دهنده های مو خیلی کم و در صورت نیاز استفاده کنید تا موها بلند تر و پر پشت تر به نظربرسند و سالم و محکم تر بمانند.

 

  • از شامپوهایی که قدرت قلیایی بالا داشته و بیش از حد موها را تمیز می کنند استفاده نکنید:

به نظر من شامپوهای با قلیای زیاد به موهای سر آسیب وارد می کند. زیرا این شامپوها رفته رفته تمامی چربی های سر را که مفید و خوب بوده، شسته و در نتیجه پوست سر تحریک می شود که دوباره چربی سر شما را به میزان بیش از حد لازم تولید کند.

 

  • هرگز از شامپوی مخصوص موهای خشک و یا اسپری بیش از حد معمول استفاده نکنید:

اگر شما از شامپوی خشک یا اسپری مو بیش از دو بار در هفته استفاده کنید، این کار باعث از بین رفتن و تبخیر آب پوست سرتان می شود که در نتیجه موها نازک ترو مستعد شکنندگی می شوند.

 

  • طرز صحیح استفاده از حوله:

زمانی که مشتریان من به طور نامنظم و نامرتب مشغول خشک کردن سریع موهای خود می شوند، من از ناراحتی واقعا دیوانه می شوم. فولیکول های پوست سر زمانی که بسته هستند، نور را منعکس می کنند و موها براق و صاف و درخشان به نظر می رسند. زمانی که فولیکول ها باز هستند، موها خشک، تیره و زبر و ناصاف می شوند. پس به هنگام استفاده  از حوله، موها را بچلانید و حوله را از ریشه مو تا انتها به سمت پایین به حرکت درآورید.

منبع: یاهو/انتهای متن/

درج نظر