حمایت از تحصیل رایگان 600 نخبه قرآنی

رئیس مرکزامور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه از برگزاری مسابقه های سراسری و بین المللی قرآن و حمایت از تحصیل رایگان 600 نخبه قرآنی در سال جاری خبر داد.

0

به گزارش به دخت به نقل از روز سه شنبه ایرنا از سازمان اوقاف و امورخیریه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، با تبیین دستاوردهای این مرکز در سال جاری گفت: این سازمان به صورت سالیانه اقدام به برگزاری مسابقات قرآنی برای افزایش سطح علمی و فنی قاریان کشور می کند که این مهم تأثیرات ارزشمندی در گسترش فرهنگ قرآنی داشته است.
وی افزود: برگزاری مسابقات قرآنی در ابعاد مختلف می تواند بر فضای معنوی جامعه اثرگذار باشد و نقش مهمی را در ترویج فرهنگ و آموزه های قرآنی ایفا کند.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور با اشاره به برگزاری سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با حضور قاریان مختلف از کشورهای جهان، اشاره کرد و ادامه داد: سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم به عنوان بزرگترین رویداد قرآنی جهان اسلام با حضور 130 نفر از مسابقه دهندگان در رشته های حفظ کل و قرائت قرآن کریم و از 75 کشور جهان برگزار شد.
حجت الاسلام حسینی تأکیدکرد: در این مسابقات 130 نفر شرکت کننده حضور یافتند و 17 داور ایرانی و غیر ایرانی این مسابقات را داوری کردند.
حسینی با اشاره به بخش دیگری از فعالیت های مرکز امور قرآنی، به اعزام حفاظ، قاریان و داوران به مسابقات بین المللی قرآن اشاره کرد و گفت: به طور کلی در6 مسابقه بین المللی در رشته های قرائت و حفظ کل حضور پیدا کرده ایم که مجموعا سه رتبه نخست، سوم و چهارم را هم نفرات اعزامی کسب کرده اند.
وی ادامه داد: این مسابقات درکشورهای اردن، ترکیه، کویت، مالزی، امارات و الجزایر برگزار شده که در تمامی آنها نمایندگان ایرانی حضور فعال و چشمگیری داشته اند.
رئیس مرکز امورقرآنی سازمان اوقاف درادامه به دیگر برنامه های قرآنی این سازمان اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقه سراسری حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم درمقطع بزرگسالان، مسابقات مدیحه سرایی، اذان و ابتهال در دو گروه برادران و خواهران، همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی کشور، حمایت از تحصیل رایگان حدود 600 نفر از حافظان کل قرآن کریم براساس مصوبه منشور توسعه فرهنگ قرآنی کشور از جمله برنامه‌ها اعلام کرد.
وی برگزاری بیش از 317 محفل قرآنی با حضور قاریان مصری و کشورمان در ماه مبارک رمضان دیگر عناوین مهم برنامه های قرآنی این سازمان اوقاف است.
حسینی به برگزاری آزمون اعطای مدرک به حفاظ قرآن کریم با همکاری سازمان سنجش آموزش اشاره کرد و گفت: در این آزمون تعداد 420 نفر از حافظان کل قرآن کریم از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور، مجاز به شرکت در این آزمون شدند که از این تعداد 170 نفر برادر و تعداد 252 نفر از خواهران بودند.
وی با اشاره به نبود موقوفات قرآنی برای حمایت از فعالیت های قرآنی کشور از برگزاری هم اندیشی توسعه وقف های قرآنی در روز 15 آذرماه با حضور صاحب نظران در این مرکز خبرداد.

/انتهای متن/

درج نظر