تظاهرات شهروندان ایتالیایی برضد خشونت علیه زنان

شهروندان ایتالیایی در اعتراض به خشونت علیه زنان، در شهر رم پایتخت ایتالیا تظاهرات کردند.

0

به گزارش به دخت به نقل از  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه تلویزیونی رای نیوز ایتالیا ، شهروندان ایتالیایی در اعتراض به خشونت علیه زنان، در میدان لارپوبلیکا در شهر رم پایتخت ایتالیا تظاهرات کردند.

براساس این گزارش، ایتالیایی ها با شعار «نه حتی یک زن کمتر» در این تظاهرات شرکت کردند. هدف از انتخاب این شعار، نشان دادن ضرورت کمک کردن به همه زنان قربانی خشونت است.

در روزهای اخیر فیلم سینمایی با عنوان «عادله و گرگ» در خصوص خشونت و تجاوز علیه زنان، معرفی گردید. این فیلم برگرفته از یک داستان واقعی است که توسط صد و سی دانشجو ساخته شده است.

گزارشگر شبکه از محل برگزاری تظاهرات اعلام کرد تعداد زیادی از زنان از سراسر ایتالیا به پایتخت آمده اند و خواستار توقف خشونت مردان علیه زنان هستند.

این تظاهرات درست یک روز پس از روز ملی مبارزه با خشونت علیه زنان برگزار می شود تا اعلام شود، خشونت علیه زنان دیگر بس است.

یکی از فعالان مبارزه با خشونت علیه زنان، درباره پیام برگزاری این تظاهرات، گفت: امروز روزی بزرگ و بیاد ماندنی خواهد بود. تعداد خیلی زیادی از زنان در اینجا حضور دارند و تعداد زیادی نیز در حال رسیدن به این مکان هستند. ما می خواهیم بگوییم «خشونت مردان علیه زنان بس است». ما خواستار اعمال سیاست هایی در این خصوص هستیم. ما خواستار آن هستیم، خشونت و تجاوز علیه زنان فقط زبانی محکوم نشود.

گزارشگر شبکه اعلام کرد هر سال بیش از صد زن در ایتالیا کشته می شوند و دست کم هفت میلیون زن نیز قربانی خشونت و تجاوز هستند.

یک فعال ایتالیایی نیز گفت: این آمارها، آمارهایی دائمی است. خشونت علیه زنان، یک پدیده ساختاری در جامعه ما است. به همین علت امروز ما در اینجا هستیم تا بگوییم، خشونت و تجاوز علیه زنان کافی است.

/انتهای متن/

درج نظر