آهوی نمدی هدیه دختران مشهدی به زائران پیاده رضوی

15 هزار عدد عروسک دست ساخته دختران هنرمند مشهدی به شکل ‘آهوی نمدی’ که قرار است در دهه پایانی صفر به زائران پیاده رضوی هدیه شود عصر پنجشنبه طی مراسمی در رواق شیخ حر عاملی حرم مطهر امام رضا(ع) رونمایی شد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، مدیر فرهنگسرای غدیر مشهد در این مراسم با حضور پنج هزار دختر هنرمند مشهدی به همراه خانواده هایشان گفت: 15 هزار عروسک به شکل آهو که نشانگر یکی از القاب حضرت رضا(ع) با عنوان ‘ضامن آهو’ می باشد به زائران پیاده بارگاه منور حضرت رضا هدیه می شود.
حسن سلطانی افزود: این اهدای عروسک مرحله دوم جشنواره آهوانه است که در دهه کرامت امسال در مشهد برگزار شد و طی آن 20 هزار عروسک به شکل آهو نمدی به زائران هدیه گردید.
وی با اشاره به استقبال زائران و همچنین دختران مشهدی از این جشنواره گفت: با توجه به موفقیت مرحله نخست جشنواره آهوانه اجرای مرحله دوم آن در دهه پایانی ماه صفر پیش بینی شد و با همکاری دختران هنرمند مشهدی 15 هزار عروسک برای اهدا به زائران آماده گردید.
وی بیان کرد: 15 هزار عروسک از طریق برگزاری کارگاههای آموزشی در220 مدرسه تولید شده اند و خود این دانش آموزان در مشهد و در میادین ورودی شهر عروسکها را به زائران پیاده اهدا می کنند.


او با اشاره به اینکه جشنواره آهوانه با شعار ‘زائر مشهد، سوغات مشهد’ کار خود را آغاز کرده گفت: یکی از مسیرهایی که می تواند به بحث تولید سوغات مشهد کمک کند فعال کردن مشاغل خانگی با توجه ویژه به نقش زنان است.
مدیر فرهنگسرای غدیر افزود: مشهد سالانه پنج هزار میلیارد ریال گردش مالی در حوزه سوغات دارد اما بیشتر سوغات آن کالاهای وارداتی به ویژه از چین هستند.
وی ادامه داد: جشنواره آهوانه در صدد است در سال اقتصاد مقاومتی به ترویج تولید به ویژه تولید از طریق مشاغل خانگی کمک کند.

/انتهای متن/

درج نظر