نامه وزیر ورزش به فدراسیون جهانی بسکتبال درخصوص حجاب بانوان بسکتبالیست

وزیر ورزش و جوانان ایران در نامه ای به رئیس فدراسیون جهانی بسکتبال، خواستار فراهم شدن زمینه حضور زنان مسلمان با پوشش اسلامی در مسابقات بین المللی شد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، در بخشی از نامه «مسعود سلطانی فر» خطاب به رئیس فدراسیون جهانی بسکتبال آمده است: همانگونه که اطلاع دارید، بسکتبال علاقمندان زیادی در بین مردان و زنان ایران دارد و فعالیت های این رشته در سطح گسترده ای در حال پیگیری است.
تیم های ورزشی زنان ایران در طی 35 سال گذشته در رویداد های قاره ای، جهانی و بازی های المپیک در رشته هایی مانند تکواندو، کاراته، ووشو، دوومیدانی، تیراندازی و رشته های تیمی از قبیل والیبال، بسکتبال و فوتبال حضوری فعال داشته اند.
با توجه به بند هفت ماده 2 المپیک، یکی از اهداف کمیته بین المللی المپیک رعایت اصل تساوی و برابری زنان و مردان و تشویق و حمایت از توسعه ورزش زنان در تمام سطوح و ابعاد آن می باشد.
فرصت را غنیمت شمرده و به اطلاع می رساند:
در حال حاضر تیم های بسکتبال ایران بسیار فعال بوده و در راستای برنامه های پیش بینی شده برای توسعه بسکتبال زنان در کشور ما، نیاز به انگیزه بیشتر برای آنان می باشد.
در نامه وزیر ورزش ایران خطاب به رئیس فدراسیون جهانی بسکتبال آمده است: به منظور اشاعه بیشتر اصول المپیک توقع دارد، جنابعالی شرایطی را فراهم کنید تا حضور زنان مسلمان ایران و 57 کشور عضو سازمان همکاری های اسلامی با پوشش اسلامی در مسابقات بسکتبال در سطح بین المللی و جهانی فراهم شود.
/انتهای متن/

درج نظر