700 کودک در ایام اربعین در کربلا متولد شدند

مدیر کل اداره بهداشت استان کربلا گفت که در طول هشت روز اول ایام اربعین امسال٬ طی طرح ویژه بهداشتی زیارت اربعین حسینی، قریب 700 کودک در شهر مقدس کربلا متولد شدند.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، دکتر ‘صباح نور هادی الموسوی’ در بیانیه ای که روز یکشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت٬ افزوده است که در طول هشت روز گذشته از طرح ویژه بهداشتی به مناسبت زیارت اربعین حسینی٬ 689 کودک در کربلا به دنیا آمدند.
وی اضافه کرد که بیمارستان ها و ایستگاه های درمانی در سطح کربلا و مبادی این شهر مقدس، در طول ایام مبارک اربعین حسینی بالغ بر پنج میلیون مراجعه کننده را درمان کردند و 304 عمل جراحی در بیمارستان های کربلا انجام شد.
مدیر کل اداره بهداشت کربلا اضافه کرد که قریب 29 هزار مورد نیز با خودروهای فوریت های پزشکی به دیگر مراکز درمانی انتقال داده شدند.
دکتر صباح نور هادی الموسوی اضافه کرد که درطول ایام گذشته از زیارت اربعین حسینی، مردم یک هزار و 321 کیسه خون به مراکز خون دایر شده در سطح شهر کربلا اهدا کردند.
اداره کل بهداشت استان کربلا برای زیارت اربعین امسال یک طرح ویژه تدارک دیده بود که شامل تامین 96 دستگاه خودرو فوریت های پزشکی و ایجاد 44 ایستگاه درمانی و آماده سازی 9 بیمارستان استان کربلا و ایجاد 46 تیم بهداشتی برای نظارت بر نوشیدنی ها و خوراکی ها بوده است.

/انتهای متن/

درج نظر