دیدار ابتکار با رییس‌جمهور عراق

معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با فواد معصوم رئیس‌جمهور عراق دیدار کرد و در مورد تقویت همکاری مشترک بین ایران و عراق بحث و گفت‌وگو کردند.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا به نقل از شبکه «الموقف العراقی» فواد معصوم رئیس‌جمهور عراق، روز چهارشنبه از معصومه ابتکار استقبال کرد. در این دیدار که در حاشیه کنفرانس آب و هوا برگزار شد، در مورد روابط بین ایران و عراق و راه‌های تقویت آن بحث و گفت‌وگو شد، همچنین در مورد همکاری دو جانبه در زمینه محیط زیست از جمله آب و مبارزه با بیابان زایی گفت‌وگو کردند.

در ادامه این دیدار فواد معصوم بر عمق روابط دوستانه ایران و عراق و اصرارکشور عراق بر توسعه این روابط در تمام زمینه ها تاکید کرد.

خانم ابتکار نیز بر حمایت ایران از عراق به خصوص در زمینه مبارزه با تروریسم و همچنین آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تقویت همکاری مشترک بین دو کشور تاکید کرد.

بیست و دومین کنفرانس کنوانسیون تغییر اقلیم (COP22) و دوازدهمین نشست متعاهدین پروتکل کیوتو (CMP12) و اولین نشست معاهدین توافقنامه پاریس (CMA1) در شهر Bab Ighli مراکش از 7 نوامبر 2016 آغاز شده و تا 18 نوامبر ادامه دارد. اولین نشست متعاهدین توافقنامه پاریس همزمان با بیست و دومین کنفرانس تغییر اقلیم کنوانسیون و دوازدهمین نشست متعاهدین پروتکل کیوتو در مراکش برگزار می شود. در این نشست راه های عملی شدن تعهدات نشست اقلیمی پاریس بررسی خواهد شد. پیش از این نشست تغییرات اقلیمی پاریس ماه دسامبر سال  ٢٠١٥ برگزار شده بود.

/انتهای متن/

درج نظر