بانوان خراسان شمالی برای پست های مدیریتی شناسایی می شوند

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی با بیان این که رویکرد دولت تدبیر و امید استفاده از توانمندی های زنان در تمامی عرصه ها است گفت: به همین دلیل در حال شناسایی این قشر از جامعه برای پست های مدیریتی استان هستیم.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، ملیحه یغمایی  اظهار کرد: اثبات این مطلب که زن می‏تواند به بهترین وجه دراجتماع حضور یابد ونقش و توانایی شرکت در امور اجرایی و مدیریتی را دارد کاری دشوار است هرچند که در جامعه ما زنان توانسته اند موقعیت های خوبی را در دولت ها داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: زنان با وجود شایستگی در احراز پست‏ های مدیریتی در موقعیت مناسبی قرار ندارند وحتی در اموری که مربوط به بانوان می‏گردد نیز، اغلب مدیران سطوح بالا را مردان تشکیل می‏دهند و مدیریت سطوح میانی بر عهده زنان است.
وی تصریح کرد: بر این اساس سعی داریم تا از ظرفیت های این بانوان در پست های مدیرکلی و معاونین مدیرکل و دیگر پست های کارشناسی استفاده کنیم.


یغمایی نبود بانک اطلاعاتی خوب از توانمندی های زنان را خلاء بزرگی در استان بیان کرد وافزود: از تک تک خانم های شاغل و غیرشاغل توانمند در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی واقتصادی رزومه کاری خواسته ایم تا بعد از بررسی بتوانیم یک بانک اطلاعاتی خوبی تشکیل دهیم.
وی بیان کرد: تشکل ها و سازمان های مردم نهاد در استان ضعیف هستند در صدد هستیم تا این سازمان ها را در راستای احقاق حقوق زنان تقویت کنیم.
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی در ادامه گفت: مشارکت سیاسی بانوان در استان ما پایین است و با توجه به نزدیکی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا موقعیت خوبی است تا بانوان ما به واسطه شوراها بتوانند مشارکت سیاسی خوبی را در جامعه داشته باشند.
وی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید در صدد است تا زنان بیشترین مشارکت را در این دوره از انتخابات شوراهای شهر و روستا را داشته باشند و ما بانوان توانمند را را حمایت خواهیم کرد و امیدواریم شاهد کسب کرسی های بیشتری در شوراهای سال جاری در شهرها و روستاها باشیم.
وی اذعان کرد: نیروسازی و تقویت ظرفیت های بانوان از رویکرد اصلی این دولت است به همین دلیل یک فرصت تاریخی برای بانوان ایجاد شده که در هیچ دوره ای چنین فرصتی فراهم نشده زیرا که خود رئیس جمهور دولت تدبیر و امید معتقد است باید از زنان توانمند در عرصه های مدیریتی بیشتری استفاده شود.
یغمایی تصریح کرد: تقویت بانوان برای نیروسازی پست های مدیریتی در تمامی بعدهای روانی ،اجتماعی ،سیاسی و کارکردی مورد توجه قرار می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: بانوان ما هم باید بدانند شرایط حساسی برای آنها ایجاد خواهد شد زیرا که اگر در این پست های مدیریتی به کار گرفته شوند باید عملکرد خوبی را داشته باشند تا جامعه هم به آنها اعتماد بیشتری داشته باشد.
وی با تاکید بر محوریت خانواده در زندگی انسان ها یادآور شد: بانوان باید دارای چنان توانمندی باشند که حضور آنها در محور جامعه لطمه ای به کانون خانواده آنها وارد نکند و خانواده ها را دچار آسیب نکند چرا که اهمیت خانواده در راس امور بانوان قرار دارد و رسیدگی به آینده فرزندان انقلاب بسیار قابل احترام است.
بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 90، جمعیت خراسان شمالی 867 هزار نفر اعلام شده و از آن زمان تاکنون 44 هزار نفر به جمعیت استان اضافه شده است.
براساس آمار ارائه شده از سوی ثبت احول استان در سال 94، از مجموع 911 هزار و 426 نفر جمعیت استان 458 هزار و 32 نفر زن و 453 هزار و 394 نفر نیز مرد هستند که بر این اساس شمار بانوان استان حدود پنج هزار نفر از مردان بیشتر است.

/انتهای متن/

درج نظر