نقش تأثیرگذار زنان در تبیین اقتصاد مقاومتی

معاون بررسی‌ راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: نقش زنان در تبیین اقتصاد مقاومتی بسیار تأثیرگذار است، به طوری که در وجه فرهنگی نباید از نقش مؤثر زنان خانوار غافل شویم.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس از بیرجند، سوسن باستانی عصر امروز در همایش استانی توانمندسازی زنان با رویکرد اقتصاد مقاومتی،با اشاره به اینکه سهم زنان در شاخص‌های کلان اقتصادی رو به افزایش است، اظهار داشت: نقش‌آفرینی زنان در اقتصاد مقاومتی وجه‌ای فرهنگی دارد، چراکه از مهم‌ترین عرصه‌های نقش‌آفرینی زنان در عرصه اقتصاد مقاومتی تأثیر به نقش تربیتی و خانوادگی است.

وی افزود: نقش زنان در تبیین اقتصاد مقاومتی از جایگاه بالایی برخوردار است، به طوری که در وجه فرهنگی نباید از زنان خانوار غافل شویم.

معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری عنوان کرد: بخش‌های مورد توجه در فرآیند گفتمان سازی، بخش مدیریتی جامعه٬ نخبگان و بدنه اصلی جامعه است، چراکه تعدد مراجع تصمیم‌گیری در حوزه زنان سلیقه‌های متفاوتی دارند که باعث می‌شود در بخش مدیریتی جامعه فرآیند گفتمان‌سازی دچار مشکل شود.

باستانی اضافه کرد: تفاهم نامه همکاری مشترک معاونت امور زنان و خانواده و سازمان میراث فرهنگی٬ صنایع دستی ‌و گردشگری با اهداف عدالت گستری و توزیع عادلانه فرصت‌ها و فراهم سازی زمینه‌های لازم جهت تقویت مهارت‌های شغلی و بسترسازی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و تمهیدات لازم به منظور حمایت از تولیدات انجام شده است.

وی بیان کرد: تفاهم نامه سه جانبه همکاری مشترک معاونت امور زنان و خانواده وزارت علوم٬ تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری با اهداف استفاده کامل و کارآمد از کلیه منابع٬ امکانات و ظرفیت‌های آموزشی است.

معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری مطرح کرد: تفاهم‌نامه همکاری مشترک معاونت امور زنان و خانواده و سازمان حفظ محیط زیست و تعاون کار و رفاه اجتماعی صندوق کارآفرین امید به زنان سرپرست خانواده در زمینه اشتغال وام‌هایی اعطا می‌کند تا بانوان مورد آسیب‌های جامعه قرار نگیرند.

باستانی عنوان کرد: در این همایش‌ها زنان بی‌سرپرست٬ دختران فارغ‌التحصیل در مناطق محروم مورد اولویت قرار می‌گیرند.

وی با توجه به اهداف طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانواده، افزود: شناسایی ظرفیت‌های مغفول مانده، بهبود حمایت و ارتقای زنان در زمینه معیشت خانواده از برنامه‌های این طرح است که مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری طرح توانمند سازی بانوان را یک هم‌افزایی بین دستگاه‌ها دانست و بیان داشت: دستگاه‌های اجرایی باید زمینه حمایتی را برای مردم در نظر بگیرند و به صورت هماهنگ باشند چرا که هرگونه ناهماهنگی در بین دستگاه‌ها، موجب رکود بازار و از دست دادن کار بانوان می‌شود که باید جدی گرفته شود.

باستانی عنوان کرد: شهرداری٬ بهزیستی و کمیته امداد کشور هر سه یک بانک اطلاعاتی از زنان سرپرست خانواده جمع‌آوری کنند و توانمندی‌ها و شرایط آن‌ها مستقر شود تا براساس نیازمندی‌های آن‌ها برنامه‌ریزی شود، چراکه برخی باید تحت حمایت قرار بگیرند و برخی می‌توانند کارهای توانمندی را انجام دهند.

وی با بیان اینکه 80 درصد زنان سرپرست خانواده در زاهدان زیر 20 سال هستند، تبیین کرد: استان خراسان جنوبی باید طرح‌های بیشتری در جهت سودآوری به متقاضیان ارائه دهد، تا مردم در راستای اقتصاد مقاومتی قدم بردارند.

/انتهای متن/

درج نظر