12 خوردنی که با فشار خون بالا می جنگد

فشار خون از بیماری های رایج است در میان خیلی از مردم ما چه زن و چه مرد؛ بیماری که اکثرا فقط با دارو به مداوا و کنترل آن فکر می کنند . در حالی که خوردنی های خوبی هم هستند که می توان با آنها به جنگ بیماری فشار خون رفت.

0

بعضی خوردنی های خوشمزه و مفید هستند که با آنها می شود به کنترل فشار خون پرداخت:

 

  • انار :

خوردن انار برای بدن شما بسیار مفید است و هم ساده ترین راه در کوتاه ترین مدت برای پایین آوردن و کاهش فشار خون . میوه ی انار غنی از آنتی اکسیدان بوده که می تواند به بهبود جریان خون تان کمک کرده و نیز باعث انتقال بهتر اکسیژن از میان رگ ها و جریان خون  شود. به این ترتیب  انار به شما کمک می کند که فشار خون بالا را از بین ببرید. به علاوه خوردن انار برای دندان ها نیز مفید است.

البته باید توجه داشت که آب انار به دلیل آن که بسیاری از شعبات آب انار فروشی شکر زیادی به آب انار اضافه می کنند، خاصیت میوه ی  انار طبیعی راندارد.

 

  • باقلای سبز:

اگر فشار خون بالا دارید در غذاهای خود حتما از مقداری باقلای سبز استفاده کنید. هر چند ممکن است باقلای سبز غذای مورد علاقه و دلخواه تان نباشد، اما این ماده به دلیل داشتن پروتئین لگوم می تواند به مدت زمان طولانی تری شما را سیر نگاه دارد. جذب و خوردن باقلای سبز علاوه بر کاهش فشار خون از سایز دور کمر هم کاسته و شما را لاغرتر می کند.

 

  • زرد آلو:

زرد آلو میوه ای شیرین، خوشمزه و عالی برای کنترل فشار خون شماست. زرد آلو چه به صورت خشک و یا تازه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان، فیبر و بتا کاروتئین انتخابی عالی برای افرادیست که سال ها به فشار خون بالا مبتلا بوده اند. زرد آلو همچنین از سکته ی مغزی و کاهش بیش از حد فشار خون جلوگیری می کند.

 

  • خرما:

خرما سرشار از فیبر بوده و برای کاهش فشار خون دارای عناصری مانند پتاسیم و منیزیم است. خرما بهترین ماده ی خوراکی در رژیم غذایی بوده و باعث افزایش انرژی بدن  می شود. در واقع غذاهای دارای پتاسیم بالا و سدیم کم مانند خرما، ترکیبی مهم است که برای  کاهش فشار خون بسیار توصیه شده است.

 

  • سیب:

مصرف یک سیب در طول روز فشار خون بالا را کنترل می کند. چرا که  سیب شامل فیبر، پتاسیم و آنتی اکسیدان است.  سیب میوه ایست که پزشکان زمانی که شما دچار افت و یا افزایش شدید فشار خون شده اید، به شما توصیه می کنند.

 

  • هویج:

هویج بیش از یک ماده خوراکی مفید برای چشمان و بینایی شماست.  هویج  برای کنترل فشار خون بسیار مناسب است. ویتامین C و منیزیم موجود در هویج می تواند به کاهش ریسک سکته d مغزی و نیز فشار خون بالا کمک کند. هویج برای سلامت کلیه و کبد هم لازم است.

 

  • هلو:

هلو، تازه یا پخته و یا کبابی،  فرق ندارد، سرشار از بتا کاروتئین و نیز منبعی عالی و غنی از فیبر و منیزیم است. خوردن هلو می تواند به کاهش فشار خون و کنترل بیماری های قلبی کمک کند.

 

  • گوجه فرنگی:

گوجه فرنگی را چه به سالاد اضافه کنید و یا اینکه آن را برش داده و با مقداری سرکه و روغن زیتون میل کنید، به هر حال بهترین ابزار و راه کنترل برای مبارزه با فشار خون بالاست. لیکوپن موجود در گوجه فرنگی می تواند اثری مثبت بر روی فشار خون و نیز چربی خون داشته باشد.

 

  • سیب زمینی شیرین:

شاید به سیب زمینی به عنوان یک میان وعده ی ساده بنگرید اما سیب زمینی شیرین در مجموع می تواند راهی ساده و آسان برای لاغر شدن شما و نیز کاهش فشار خون تان به طور همزمان باشد. سیب زمینی شیرین منبعی عالی از نشاسته است که برای باکتری های مفید معده موثر بوده و آنها را سالم نگاه می دارد. به علاوه سیب زمین دارای منیزیم و پتاسیم است که این دو عنصر فشار خون را پایین می آورند.

 

  • لوبیا قرمز:

به همان اندازه که لوبیا قرمز خوشمزه است،  می تواند به خوبی به کنترل فشار خون هم بپردازد. بهتر است لوبیا قرمز را با مقداری برنج قهوه ای، روغن زیتون و یا مقداری سیر و پیاز میل کنید. سیر و پیاز مانع سکته می شود.

 

  • گریپ فروت:

گریپ فروت آنتی اکسیدان بدن را افزایش می دهد و سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد. فشار خون را تنها با اضافه کردن مقداری گریپ فروت به برنامه غذایی خود به هنگام روز می توانید کنترل کنید. گریپ فروت منبعی کامل از فیبر و ویتامین C است. منتها دقت کنید که اگر داروی قلب و یا سایر داروهای فشار خون را مصرف می کنید، خوردن این میوه با مصرف داروها تداخلی پیدا نکند.

 

  • برنج قهوه ای:

در برنامه ی رژیم غذایی خود حتما از برنج قهوه ای استفاده کنید زیرا برنج قهوه ای فشار خون را کنترل می کند. برنج قهوه ای شامل فیبر،  آهن، منیزیم و ویتامین B6 است و با افت و یا افزایش فشار خون و نیز سکته d مغزی مقابله می کند.

منبع: یاهو/انتهای متن/

درج نظر