امسال 5 هزار خواهر طلبه آماده تبلیغ می‌شوند

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران از شرکت 16 هزار طلبه در جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خبر داد و گفت: امسال 5 هزار خواهر طلبه آماده تبلیغ می‌شوند.

0

به گزارش به دخت به نقل از خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین رضا اسکندری ظهر امروز در نشست نمایندگان مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم و مسؤولین مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن همایش‌های این مرکز برگزار شد، با اشاره به نیاز حوزه‌های خواهران به استاد اخلاق اظهار کرد: حدود 500 حوزه علمیه ویژه خواهران در سراسر کشور وجود دارد که در حوزه‌های تربیتی و اخلاقی به استاد نیاز دارند، برای تأمین این اساتید به‌صورت حضوری با مشکلات زیادی مواجه هستیم، برای همین از فضای سایبری استفاده کردیم و اساتید اخلاق در فضای مجازی مطالبی را بیان می‌کنند و هزاران تن از خواهران طلبه به‌صورت آنلاین و آفلاین از این مباحث اخلاقی بهره می‌برند.

وی ادامه داد: در معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران، سه مأموریت را دنبال می‌کنیم، اول مباحث اخلاقی و تربیتی، دوم مباحث تبلیغی و سومین مأموریت ساماندهی دانش‌آموختگان است، حوزه‌های علمیه خواهران از ظرفیت بانوان طلبه‌ای که دروس خود را به اتمام رساندند، در عرصه‌های فرهنگی و تبلیغی استفاده می‌کند، این حوزه‌ها با وجود داشتن کمترین امکانات، مأموریت‌های خود را انجام می‌دهد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران افزود: یکی از برنامه‌های این حوزه‌ها، معرفی کتاب‌های مفید به طلاب است، در فصل بهار امسال هشت عنوان کتاب را به خواهران طلبه معرفی کردیم و 16 هزار طلبه خواهر این کتاب‌ها را مطالعه کردند، در مجموع امسال تاکنون 29 هزار طلبه خواهر در مسابقات کتاب‌خوانی حوزه‌های علمیه خواهران شرکت کردند.

اسکندری با اشاره به استفاده مدارس علمیه خواهران از اساتید اخلاق اظهار کرد: در شهرستان‌های مختلف، اساتید اخلاق و ائمه جمعه حضور دارند که مدارس علمیه خواهران سعی می‌کند از آن‌ها استفاده کند، جزو برنامه‌های مستمر مدارس علمیه خواهران، برگزاری کلاس‌های اخلاق است.

وی ادامه داد: به دنبال تحقق سبک زندگی اسلامی در خانواده‌های طلاب و مردم جامعه هستیم، به این منظور در حوزه‌های علمیه خواهران، مهندسی محتوایی داشتیم که چه موضوعاتی برای طلاب بیان شود تا این موضوعات در زندگی آن‌ها محقق شود، همچنین در مدارس علمیه خواهران فضای خوبی در زمینه انس با قرآن به وجود آمده است، امسال در جشنواره قرآنی حوزه‌های خواهران، 16 هزار نفر شرکت کردند، در حالی‌که در سال گذشته این رقم 11 هزار نفر بوده است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران افزود: جشنواره قرآنی این حوزه‌ها، در بخش‌های حفظ ترتیبی و موضوعی قرآن، مطالعات تفاسیر قرآن ازجمله تفسیرهای المیزان و نمونه و فراخوان مقالات قرآنی بوده است، همچنین در حوزه‌های علمیه خواهران دوره‌های آموزشی برای تربیت مبلغ در حال برگزاری است و سعی داریم که امسال 5 هزار خواهر طلبه آماده تبلیغ شوند.

اسکندری با اشاره به توافق حوزه‌های علمیه خواهران با بسیج در خصوص تربیت مبلغ گفت: با بسیج به توافق رسیدیم که در خصوص 10 موضوع ازجمله حجاب، هزار خواهر مبلغ را تربیت کنیم، در هرکدام از این موضوعات 10 کتاب یا بیشتر به خواهران مبلغ معرفی خواهد شد، برای طلبه‌های خواهر ظرفیت‌های زیادی در عرصه تبلیغ وجود دارد.

وی ادامه داد: امسال 32 هزار خواهر طلبه را در سامانه‌ای برای امر تبلیغ ساماندهی کردیم و به دنبال ساماندهی کردن تمام طلبه‌های خواهر در زمینه تبلیغ هستیم، باید از ظرفیت این بانوان در عرصه تبلیغ استفاده شود و حوزه‌های علمیه خواهران طرح ایجاد قرارگاه‌های فرهنگی را در موضوعات مختلف دارد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران افزود: قرارگاه فرهنگ رضوی با همکاری آستان قدس رضوی قرار است که ایجاد شود، همچنین به دنبال ایجاد قرارگاه نماز هستیم که در این قرارگاه 5 هزار خواهر طلبه ساماندهی خواهد شد، دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران هم به‌صورت فردی و هم به‌صورت گروهی در عرصه تبلیغی فعال هستند، در یک نظام تبلیغی موضوعاتی را برای خواهران طلبه تعریف کردیم تا آن‌ها به نیازهای کشور پاسخ بدهند.

اسکندری در پایان خاطرنشان کرد: ازدواج طلاب خواهر با طلاب برادر، آثار خوبی را در زمینه اقدامات تبلیغی دارد و این زوج‌های طلبه می‌توانند که مبلغان خوبی در مناطق مختلف کشور باشند، باید اساتید و فضلای حوزه به انجام این کار کمک کنند و طلاب خواهر و برادر را به یکدیگر برای ازدواج معرفی کنند.

/انتهای متن/

درج نظر