راه خلوت دو نفره با خدا را هم امتحان کنید

برای یافتن آرامش گم‌ شده درزندگی مان، راه هایی را به شما نشان داده ایم. اما مسیری راحت ‌تر و بهتر هم هست: راه خلوت دو نفره کردن با خدا. اکر این راه را بروید، حال خوب شما را خدا تضمین می‌ کند.

0

نسیم شهسواری/

 “یادش به خیر آن قدیم‌ ها، همه ‌چیز بهتر بود.” این جمله ایست که همیشه وقتی پای صحبت پدرها و مادرها می‌نشینی،  یا وقتی گوشت را به خاطرات مادربزرگ و پدربزرگت می‌دهی، آخر حرف‌ های شان با یک آه بلند می‌گویند.

البته اینکه بیشتر آدم‌ها خاطرات گذشته ‌شان را دوست دارند و از آن‌ها به‌ خوبی و نیکی یاد می‌ کنند قبول، اما راستش را بخواهید یک‌ وقت‌هایی، وقتی تصویری از خاطرات مادربزرگ و مادرم را در ذهنم نقاشی می‌کنم، من هم احساس می‌کنم که آن روزهای زندگی آن‌ها آرامشی عمیق داشته است.

آیا برای شما پیش ‌آمده است که گاهی چشمان تان را ببندید و با خاطرات گرم مادرتان سفری به سال ها پیش داشته باشید.

یک روز که حرف‌های مادر جان حالم را حسابی جا آورده بود، رو به مادر جان کردم و گفتم: راستی مادر، راز این آرامش، این‌همه روزهای خوب با همه سختی‌ ها که در زندگی‌ تان داشتید چه بوده است؟ مادر عینکش را از چشمانش برداشت، کتاب حافظی را که در دست داشت، روی میز مقابلش گذاشت و گفت:

حافظا در کنج فقر و خلوت شب های تار

تا بود وردت دعا و درس قرآن غم مخور

این حرف مادر، شاه‌ بیتی شد در ذهنم تا بفهمم و بدانم که آرامش گم‌ شده در این روزهای زندگی ما آدم‌ها خیلی راحت ‌تر و بهتر از خیلی مسیرهایی که تا به‌ حال گفته‌ ایم و شنیده‌ ایم، به دست می‌آید: یک مسیر زیبا، روشن و پر امید : راه خلوت دو نفره کردن با خدا.

نمی‌دانم این روزها حال و روز معنوی شما چه طور است؟ چه قدر حرف دل تان به‌جای هرکسی دیگری باخدا در میان می گذارید؟

چه قدر اهل خلوت‌های دونفره با خودتان و خدا هستید؟

اما یک‌ چیز را می دانم.

می دانم آرامشی که در سایه ی معنویت به دست می‌آید، ماندگار و تمام‌نشدنی است.

من از کلام مادر و شاه‌بیت حافظ شیراز فهمیدم که آرامشی که در سایه ی معنویت به دست می‌آید حتی از روزهای سخت زندگی، خاطراتی آرام و شاد را باقی می‌گذارد.

آرامشی که در سایه معنویت به دست می‌آید، علاوه بر یک دنیای آرام به ما روزهایی پر از روزی، رضایت و اطمینان را می‌بخشد.

آرامشی که در سایه ی معنویت به دست می ‌آید یک حال خوب را برای یک‌عمرمان  تضمین می‌کند.

اگر برای رسیدن به آرامش تابه‌ حال هزار و یک مسیر را رفته‌اید و هزار یک مسیر نرفته را هم دارید، قبل از امتحان هر مسیر دیگری در مسیر سبز معنویت قدم بگذارید.

حال خوب شما را خدا تضمین می‌کند.

/انتهای متن/

درج نظر