لاله رالی باز یا ورزشکار المپیکی خودمان

قدر بانوان ورزشکار المپیکی مان را بدانیم و برای افزودن بر تعداد آنان در آینده بکوشیم.

0

سرویس اجتماعی به دخت/

 پرده اول: المپیک 2012 لندن طی مراسم با شکوهی آغاز می شود.دولت انگلیس اما در این مراسم ، تنها به نمایش های خارق العاده و سرگرم کننده بسنده نمی کند بلکه سعی دارد طی برنامه های متنوع و پر هزینه افتتاحیه ،با به تصویر کشیدن روند توسعه و پیشرفت خود طی سه چهار قرن اخیر (که صد البته این توسعه را به مدد غارت ثروت کشورهای تحت استعماری مثل شبه قاره هند به دست آورده است )اقتدارش را به رخ جهانیان بکشد.  این پیام در قالب برنامه های چشمگیر در ورزشگاه در حال ارسال به تمام دنیاست .

در المپیک لندن حضور زنان مسلمان محجبه تنها منحصر به ایران نبود. زنان کشورهای مسلمانی چون مصر ، تونس، عراق و … حتی عربستان با حجاب اسلامی در رژه آغازین مراسم حضور داشتند؛ نشانه ای از این حقیقت که ملت های مسلمان با بازیابی هویت فرهنگی خویش در حال احراز جایگاه خود در جهان هستند ؛هر چند دوربین های خبری ممکن است این حضور و جایگاه را کمرنگتر از آنجه هست، نشان دهند.

پرده آخر:یکی از بانوان ایرانی شرکت کننده در مسابقات تیراندازی المپیک لندن در مصاحبه ای با تلویزیون خودمان می گوید که از سه هفته قبل از اعزام به لندن ،تمریناتش را بدون حضور مربی انجام داده و تمام سعی خود را کرده تا با وجود محروم بودن از مربی ،به نحو احسن به رقابت با رقیبان المپیکی  بپردازد.شک نیست که همه مردم ما از دیدن چهره نه چندان امیدوار این بانوی تلاشگر دلشان گرفت .

همه می دانیم کسب سهمیه المپیک کار راحتی نیست و با صرف هزینه های بسیار ، زحمت و خون دل اهالی ورزش آن هم طی مدت زمان طولانی ممکن است .حال چرا درست زمانی که قرار است این زحمات به ثمر برسد ،مربی غایب می شود،  نمی دانیم .اگر مثل همه جا مشکل کمبود بودجه داریم چگونه است که  پنج میلیارد برای ساختن فیلمی در مورد لاله رالی باز هزینه می شود؟ باید به غیرت این ورزشکار دخترایرانی بالید که با همه کمبودها خودش را به المپیک می رساند،حال آنکه لاله رالی باز حتما بی مربی و امکانات آن چنانی قهرمان نمی شود!

 و اگرموضوع اختلافات و بازی قدرت است که مسابقات المپیک جایی برای تصفیه حساب نیست.

معاون  امور بانوان وزیر ورزش می گوید :   سهم زنان در هيات رئيسه كميته ملي المپيك از 25 درصد در گذشته ، امروز به زير 10 درصد رسيده و اين امر نشان از بي‌توجهي كميته ملي المپيك به ورزش بانوان است. ..

… كسب هفت سهميه در المپيك 2012 نشان از رشد ورزش زنان در حوزه ورزش است و اين امر شايستگي و توانمندي حوزه ورزش زنان را در مشاركت ملي و حرفه‌اي نشان مي‌دهد…

… به دليل محدود بودن سهم زنان در عضويت هيات اجرايي كميته ملي المپيك ،كميسيون زنان حضور فعالي در جهت حمايت از ورزش بانوان در اعزام تيم‌ها به مسابقات برون مرزي ندارد. لذا بايد  در آينده  اعزام تیم در رشته‌هايي كه از لحاظ پوشش براي  مسابقات برون مرزي مشكلی ندارند،  بدون دغدغه‌ انجام شود. ما به دنبال آن هستيم تا حق مسلم زنان را از كميته ملي المپيك مطالبه كنيم. …

اگرماحصل عملکرد متولیان ورزش در حوزه ورزش قهرمانی و حرفه ای علی رغم همه شعارها و ادعا ها این است، پس به بخش ورزش های همگانی که بستری ست برای هم پر کردن اوقات فراغت زنان و دختران و هم حفظ سلامت جسم و روح آنان نباید دل خوش داشت.

 /انتهای متن/

درج نظر