پنج اشتباهی که باعث پیری زود رس شما می شود

آیا کرم ها و سرم های ضد چروک و سفت کننده ی پوست می تواند مانع پیری زودرس ما شود یا کنار گذاشتن عادت های غلط رفتاری. مطالعات نشان می دهد که بعضی رفتارهای ما بیشترین اثر را روی پیری زودرس ما دارد. پس بهترین کار این است که این پنج رفتار را ترک کنیم تا دچار پیری زودرس نشویم.

0

شاید شما فردی سیگاری نباشید و یا حتی خوردن مشروب را به حد اقل رسانیده باشید و یا اصلا به طرف مشروب نروید. اما همه ی اینها به این معنا نیستند که شما عادات غلط و بدی نداشته باید که مانع سلامتی تان شود. خوب است بدانید چه اشتباهاتی می تواند موجب پیری زودرس شما شود.

امروزه بیشتر از آنکه به دنبال تهیه کرم ها، سرم ضد چروک و سفت کننده ی پوست خود باشید، بایستی به نحوه زندگی تان دقت بیشتری داشته باشید.

 

  • به اندازه ی کافی نمی خوابید:

بارها و بارها شنیده اید که نخوابیدن و استراحت نکردن بدترین عامل برای سلامتی شماست و حتی می تواند در سال هایی که در پیش رو دارید، منجر به بیماری و ناراحتی هایی در بدن شما گردد. شاید شما فکر کنید که به دلیل خوابی که به مدت پنج ساعت در شب گذشته کرده اید، امشب را می توانید کمی بیشتر بیدار بمانید در حالی که کم خوابی می تواند به پوست شما آسیبی جدی وارد کند و شما را از سن واقعی تان پیرتر نشان دهد.

مطالعات ثابت کرده اند افرادی که از نظر کیفیت و کمیت خود را از خواب شب محروم می کنند، دچار نشانه های پیری زود رس می شوند که از جمله ی این نشانه ها می توان به خطوط اطراف پوست، رنگ پریدگی چهره و کاهش حالت کشسانی پوست اشاره کرد.  برای کسانی که دارای آکنه هستند، خوابیدن و استراحت کافی به منظور داشتن ظاهری جوان تر بسیار لازم و ضروریست. زیرا پوست زمانی که خواب هستید، به ترمیم خود می پردازد. پس اگر می خواهید پوستی جوان و شاداب داشته باشید، هر شب بین 7 تا 8 ساعت استراحت کنید.

 

  • شکر و شیرینی زیاد مصرف می کنید:

نه تنها نوشیدنی های شیرین و شیرینی هایی که در مغازه ها وجود دارند، باعث چاقی و اضافه وزن می شود، بلکه بر روی ظاهر و پوست شما هم بی تاثیر نیست. مصرف بیش از حد غذاهای شیرین و فرادما دیده، باعث تیرگی پوست می شود. بر اساس تحقیقی که در سال 2013 صورت گرفت، افرادی که سطح و میزان قند خون شان بالاست،  پیر تر به نظر می رسند.

 این مطالعه بر روی بیش از 600 مرد و زن که هیچ اطلاعی از میزان قند خون شان نداشتند، صورت گرفت:

از گروهی خواسته شد که در مورد سن شرکت کنندگان بدون آنکه اطلاعی از سن آنها داشته باشند، حدس هایی بزنند. مشاهده شد که  افرادی که میزان قند خون شان بالاتر بود چنین تصور می شد که مسن تر باشند.

 دقت کنید؛ گاهی شکر های تصفیه شده برای بدن مضر هستند. پس اگر هوس می کنید که یک خوراکی شیرین بخورید، در حق خود لطف کرده و به جای شیرینی و مربا از میوه هایی مانند سیب استفاده کنید.

 

  • همیشه اضطراب دارید:

اگر شما دائما نگران خرید کردن و تهیه اقلام مورد نیاز منزل خود از خواربار فروشی ها هستید، یا به فکر شستن لباس های تان هستید،  یا اینکه ناراحتید که مبادا کارها و ملاقات های خود را به موقع انجام ندهید، اکنون زمان آن فرا رسیده که نفسی عمیق بکشید و آرام باشید. نه تنها استرس و اضطراب حاد سبب از بین رفتن الگوها و عادات استراحت شما می شود و احتمال و خطر ناراحتی قلبی را زیاد می کند، بلکه این اضطراب های دائمی شما را 10 سال از سن واقعی خود مسن تر نشان می دهد. در واقع استرس بیش از اندازه سبب آزاد شدن سموم در بدن شما می شود.

در صورتی که شغل و کار شما استرس زا می باشد، پس به تمرین حرکات مدیتیشن در خانه و یا ورزش های سبک و کوچک در پشت میز کارتان به منظور سبک کردن حالات روحی خود بپردازید.

تحقیقات نشان می دهد که در واقع دی ان ای شما می تواند تحت تاثیر خستگی و یا نا امیدی که در محل کار تجربه می کنید، قرار بگیرد. دانشمندان می گویند:افرادی که دائم استرس دارند، بیشتر در معرض بیماری های قلبی، دیابت، سرطان و پارکینسون قرار می گیرند.

 

  • تغییر زیاد رژیم غذایی:

 اگر می خواهید که فردی تندرست باشید، بایستی از یک برنامه ی دقیق و مناسب تغذیه پیروی کرده و دائما آن را تغییر ندهید و متخصص تغذیه ی خود را عوض نکنید. انتخاب مواد غذایی سالم و ورزش کردن بهترین راه برای سلامتی شماست.

دستکاری بیش از حد در برنامه ی غذایی باعث پیری زود رس می شود. مثلا خوردن کمی از موادی که چربی دارند باعث می شود که پوست رطوبت خود را از دست ندهد. دقت کنید که در رژیم غذایی خود آنتی اکسیدان ها را حذف نکنید؛ زیرا وجود آنها از پوست در برابر اشعه ی خورشید محافظت می کند.

 

  • دست و صورت خود را بیش از حد می شویید:

همه ی ما خواستار داشتن دست ها و صورتی تمیز و زیبا هستیم تا پوستی خوب داشته باشیم اما شستن بیش از حد آنها می تواند به طور جدی پوست را خراب کند، طوری که ما از سن واقعی خود بزرگتر به نظر برسیم.

ما برای تمام انواع پوست های صورت می توانیم از تمیز کننده ی نرم بدون عطر استفاده کنیم.  افرادی که آکنه دارند بایستی از موادی که دارای بنزول پر اکسید یا اسید سالیسیلیک است، استفاده کنند تا بافت پوست آنها سالم بماند. این مواد پوست را تازه نگه می دارد و باعث می شود خشکی بد صورت و بر افروختگی پوست که منجر به تیرگی و چین و چروک و در نهایت پیری می شود، از بین برود.

 فراموش نکنید که پوست صورت خود را مرطوب نگه دارید.

در عین این که شاید شما بابت صورت خود بیش از دست ها نگرانید،  دست ها  هم در پیری زود رس نقش دارند. شستن دائمی دست ها در طول روز سبب می شود که آنها زبر و خشن شده و پوستی پیر تر و چروکیده پیدا کنند. اگر متوجه شدید که دست های تان  خشک شده و ترک برداشته، با کرم آنها را ماساژ دهید و دستکش نرم بپوشید. گرمای طبیعی دستان شما و وجود دستکش به کرم اجازه می دهد که در پوست شما نفوذ کند و نهایتا پوست دست تان بسیار نرم بماند.

منبع: یاهو/انتهای متن/

 

درج نظر