بانوی نیک‌اندیش شیرازی منزل ۴۰ میلیارد ریالی خود را اهدا کرد

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز از اهدای یک باب منزل مسکونی به ارزش ۴۰ میلیارد ریال توسط بانوی نیک‌اندیش شیرازی برای ساخت فرهنگسرا و کتابخانه در این کلان‌شهر خبرداد.

0

به گزارش به دخت به نقل از تسنیم، عبدالرضا دستغیب امروز در حاشیه سی و پنجمین جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این منزل مسکونی به نام این بانوی نیک‌اندیش و مرحوم همسرشان نامگذاری و برای استفاده عموم در اختیار جوانان شیرازی قرار می‌گیرد.
دستغیب تصریح کرد: در حال حاضر سه مجموعه فرهنگی به همیت خیران نیک‌اندیش مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز با سرمایه‌گذاری 85 میلیارد ریالی در نقاط مختلف این شهر در حال ساخت است.
وی با بیان اینکه خیران شهرساز و فرهنگ‌ساز شیرازی تاکنون سهم بسزایی در ارتقای فرهنگ شهری داشته‌اند، گفت: مجموعه‌های فرهنگی در بوستان نهر اعظم، بوستان 280 هکتاری دراک و ابتدای گلدشت حافظ در دست اقدام و اجرا است.
مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز همچنین به جزییات جلسه هیئت مدیره این مجمع اشاره و خاطرنشان کرد: در ابتدای این نشست، معضل نصب برچسب‌های تبلیغاتی بر روی درب منازل و برخی دیوارهای شهر که سبب نازیبایی منظر شهری می‌شود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
دستغیب تصریح کرد: با توجه به اینکه چنین اقدامی فضای شهر را نازیبا می‌کند و از طرفی هم علمای علوم اجتماعی بر این باورند که در جاهایی که این ناهنجاری‌های بصری ایجاد می‌شود به طور قطع ناهنجاری‌های اجتماعی نیز شکل می‌گیرد مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز وارد این موضوع شد.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه در این رابطه برخی اداره‌های دولتی هم رعایت نکرده و کدهای مرتبط را بر روی دیوراها یا درب منازل قید می‌کنند، افزود: با توجه قانون موجود که مربوط به ده‌ها سال گذشته است توجه به این موضوع و اجرای این قانون به همراه بروز رسانی آن موثر است.
دستغیب گفت: در نشست هیئت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز مقرر شد موضوع ساماندهی تبلیغات شهری بر روی درب منازل و برخی دیوارهای شهری در کمیته‌ای ویژه دنبال و برای برطرف کردن این مشکل چاره‌اندیشی شود.
وی بیان کرد: پیشنهاد این مجمع انتشار کتابچه‌های تبلیغات شهری با موضوع نیازمندی‌های روز و درج برخی تبلیغات شهری در آن است.
مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز همچنین از حضور رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس در جلسه هیئت مدیره این مجمع خبرداد و گفت: در این نشست در مورد رویکرد این ستاد در مورد امر به معروف بحث و تبادل نظر و قرار شد بین مجمع و ستاد هماهنگی‌های لازم برای جلوگیری از موازی‌کاری انجام شود.

/انتهای متن/

درج نظر