عدم استخدام زن مسلمان در شرکت امنیتی به خاطر حجاب

شورای روابط اسلامی آمریکایی، شاخه میسوری روز گذشته اعلام کرد که به نمایندگی از یک زن مسلمان از شرکت امنیتی سکیوریتاس به خاطر تبعیض شغلی شکایت می‌کند.

0

به گزارش به دخت به نقل از حوزه، شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) در ایالت میسوری روز گذشته اعلام کرد که به نمایندگی از یک زن مسلمان اهل شهر سنت لوئیس به خاطر تبعیض شغلی به دادگاه فدرال آمریکا شکایت می‌کند. طبق شکایت ارائه شده توسط این شورا، این شرکت امنیت ملی به دلیل مسلمان بودن و محجبه بودن این زن، از استخدام او خودداری کرده است.
روبرت وست وکیل کایر در بیانیه شورا گفت: شرکت خدمات امنیتی سکیوریتاس از استخدام زهرا ایمانی علی به دلیل مسلمان بودن و خصوصا به این علت که او حجاب اسلامی را رعایت کرده، خودداری کرده است. در این شکایت‌نامه که در 21 اکتبر پر شده است، شاکی خواستار جبران هزینه‌های وکیل مدافع و خسارات مالی و همچنین جلوگیری از بروز این اتفاق برای مسلمانان دیگر شده است.
زهرا در سپتامبر 2015 برای استخدام در شرکت سکیوریتاس درخواست داد. او در ارزیابی‌های اولیه در ماه اکتبر درباره مسئله حجاب پرس و جو کرده بود. متخصص جذب نیروی انسانی شرکت به او گفته بود که پوشیدن حجاب مسئله‌ای نیست، اما این شرکت‌ در مراحل بعدی نظرش را تغییر داده است.
فیضان سید مدیر اجرایی روابط اسلامی آمریکایی در میسوری نیز گفت: اسلام‌هراسی در آمریکا بدتر شده و پیدا کردن کار را برای مسلمانان آمریکا به خاطر تبعیض مذهبی به امر دشواری تبدیل کرده است. ما امیدواریم این شکایت به کارفرمایان نشان دهد که آن‌ها باید از قانون تبعیت کرده و دست از تبعیض علیه مسلمانان بردارند.
/انتهای متن/

درج نظر