امضای سند همکاری‌های بین‌المللی میان ایران و تونس در حوزه زنان و خانواده

معاون هماهنگی‌ و همکاری‌های بین‌الملل مرکز امور زنان و خانواده از امضای سند همکاری دو جانبه در حوزه مسائل زنان و خانواده میان کشور ایران و تونس خبر داد.

1

سرویس خبر به دخت/

 سوسن صفاوردی  اظهار داشت: در طی سفری که هفته گذشته به کشور تونس داشتیم ،سند اجرایی همکاری‌های بین‌المللی میان کشور ایران و تونس بعد از سال‌ها به امضا رسید.

وی ادامه داد: در این دیدار رایزنی‌هایی با وزیر زنان این کشور “سهام‌بادی” انجام شد که طی آن همکاری‌هایی در قالب هفته‌های دوستی میان دو کشور، برپایی نشست‌ها و سمینارهایی با موضوع زنان و دوره‌های آموزشی در حوزه‌های زنان روستایی، اشتغال‌زایی و توانمند‌سازی زنان با رویکرد تحکیم خانواده به امضا رسید.

وی ادامه داد: با توجه به مطالبات مقام معظم رهبری در عرصه بین‌المللی و نگاه ایشان به عرصه خانواده، تجربیاتی که ایران در زمینه زنان در حوزه‌های مختلف از جمله قوانین داشته منحصر به فرد بوده و طی همکاری‌های دوجانبه در اختیار کشور تونس قرار خواهند گرفت.

صفاوردی امضای سند اجرایی را با توجه به تحولات اخیر در کشورهای اسلامی مثبت ارزیابی کرده و گفت: با توجه به اقداماتی که توسط کشورهای استکبار برای تضعیف ایران صورت می‌گیرد، امضای چنین سندی باعث ارائه الگوی اسلامی به کشورهای دیگر و جلوگیری از غلبه الگوهای غربی است.

معاون همکاری و هماهنگی‌های بین‌الملل مرکز امور زنان خاطرنشان کرد: علاوه بر انتقال تجربیات ایران به تونس ،اقدامات و تجربه‌های مثبتی که در این کشور رخ داده مورد استفاده ما نیز  قرار خواهد گرفت. از جمله آن می‌توان به پیشرفت‌های اقتصادی بانوان در تونس اشاره کرد که 70 درصد اقتصاد آن کشور را به خودش اختصاص داده است.

وی شروع اولین همکاری‌های دو جانبه را از مهرماه عنوان کرد و افزود: آغاز همکاری‌های دو جانبه با برپایی نشستی در کشور تونس در مهرماه آغاز می‌شود.

منبع:فارس/انتهای متن/

نمایش نظرات (1)