خدمات کمیته امداد به همسران ایرانی اتباع خارجی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خدمات ارائه شده از سوی این نهاد به زنان ایرانی اتباع خارجی و فرزندانشان را تشریح کرد.

0

به گزارش به دخت به نقل از مهر، فاطمه رهبر، با اشاره به اهمیت خدمات رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) به تمامی اقشار جامعه ایرانی گفت: ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی از جمله مسایلی است که طی سال‌های گذشته مشکلات بسیاری را برای برخی زنان ایرانی و فرزندانشان به ویژه در استانهای مرزی مثل خراسان رضوی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در پاره ای موارد همسران این زنان آنها را با چند فرزند تنها گذاشته و به کشور و زادگاه خود بر می گردند، تاکید کرد: در این موارد زن ایرانی با چند فرزند بدون سرپرست می ماند و باید چتر حمایتی نهادهای دولتی و غیر دولتی مانع از آسیب مضاعف برای آنها شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد ادامه داد: در برخی موارد گفته می شود که کمیته امداد از زنان ایرانی که همسر خارجی دارند حمایت نمی کند که این مساله صحیح نیست.

رهبر اضافه کرد: البته حمایت کمیته امداد از این افراد دائمی نیست بلکه این زنان و فرزندانشان به دلیل اینکه بی سرپرست یا بدسرپرست محسوب می شوند، به طور موقت از برخی خدمات کمیته امداد بهره مند می شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خاطرنشان کرد: خدمات موردی، تک خدمتی و چند خدمتی در حال حاضر به این گروه از زنان ارائه می شود.

وی خدمات کمک معیشت و درمان را از جمله فعالیتهای کمیته امداد برای زنان دارای همسر اتباع خارجی دانست و گفت: کمکهای کمیته امداد همچنین به فرزندان این زنان تعلق می گیرد و کودکان این زنان می توانند همچنین از کمک هزینه تحصیل دانش آموزی و دانشجویی برخوردار شوند.

رهبر با بیان اینکه ارائه کمک هزینه جهیزیه نیز به دختران این دسته از زنان تعلق می گیرد، اضافه کرد: تنها خدمتی که کمیته امداد امکان ارائه آن به زنان ایرانی اتباع خارجی را ندارد، خدمت مسکن است که به دلیل گران قیمت بودن، شرایط ارائه آن فراهم نیست.

/انتهای متن/

درج نظر