دست ساخته های زوج معلول،هدیه روز جهانی ناشنوایان به استاندارمازندران

زوج جوان ناشنوا و نابینای مازندرانی دست ساخته هایشان را در روز جهانی ناشنوایان به استاندار مازندران به عنوان نماینده عالی دولت و به پاس همراهی و همکاری با جامعه معلولان هدیه کردند .

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، آیین روز جهانی ناشنوایان شامگاه پنجشنبه در سالن هلال احمر شهر ساری و با حضور استاندار مازندران به عنوان مهمان ویژه ، مسئولان بهزیستی استان ، ناشنوایان و خانواده های آنان برگزار شد .


سبد گل ، درختچه و تابلوها که با گل های خشک شده مزین شده بود توسط رضا زندی معلول موفق مازندران به استاندار هدیه داده شد .
رضا زندی محروم از دو حس بینایی و شنوایی به همراه همسرش در این آئین حضور یافت و از آنان به عنوان زوج معلول موفق یاد و با اهدای لوح تقدیر شد .
زندی 42 ساله ساکن شهرستان نور است که بر اثر بیماری از همان بدو تولد ناشنوا بود و از سن 26 سالگی نیز به دلیل اختلالات از نعمت بینایی نیز محروم شد .
وی در همایش گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان گفت که از 22 سال قبل فعالیت های هنری خود را آغاز کرد و این کار علاوه بر رضایت روحی و در آمد زایی ، برایش در مسابقات جهانی شهرت ایجاد کرده است .
او ادامه داد : به پیشنهاد یکی از مسئولان در مسابقات جهانی با عنوان هنر معلولیت در کشور تایلند شرکت کردم و دست ساخته هایم توانست نظر داوران را به خود جلب کند و مقام اول و مدال طلا را از آن خود کردم .
وی که همراهی و یاریگری همیشگی همسرش را عامل موفقیت و قوت قلبش برای فعالیت دانست ، ادامه داد : در همین فضای کار و فعالیت کارگاه تولیدی وسایل تزئینی با همسرم که فردی هنرمند و همانند من معلول است ، آشنا شدم .
زندی گفت : اکنون نیز با همراهی همسرم آثار هنری با گل های خشک تحویل جامعه می دهیم .
شهربانو یزدان شناس همسر زندی نیز بااشاره به علاقه اش به کار و فعالیت هنری ، گفت : معلولیت من هیچوقت نتوانست مانع از کارهایم شود .
وی ادامه داد : اکنون نیز به همراه همسرم که او از نظر بینایی و شنوایی معلول است این کارهای هنری را ادامه می دهیم و قصد داریم تا در عرصه های مختلف جهانی شرکت کنیم .
مدیرکل بهزیستی مازندران در این مراسم گفت : رضا زندی که می توان از او به خاطر 2 نوع معلولیت ‘هلن کلر ‘ دوم نام برد ، پشت پا به تمام نقص جسمی اش زد .
سید سعید آرام ادامه داد : زندی به همراه همسرش که او نیز معلول است توانستند با دست ساخته های خود در مسابقات جهانی مقام آوری بکنند و نمونه های موفق از معلولان جامعه باشند .

/انتهای متن/

درج نظر