نخرید و نخورید/ فست فود، ماکارونی و سس مایونز ممنوع!

این روزها مصرف غذاهای آماده و رستورانی بسیار پرکاربرد و رایج شده است. مضرات و عوارض این نوع غذاها آن قدر زیاد است که با خواندن این مطلب حتما از مصرف آنها بعد از این صرف نظر می کنید.

0

مهناز فولادوند/

بر اساس تحقیقات کارشناسان، غذاهایی که در رستوران ها به عنوان غذاهای آماده ( فست فود) توزیع می شود، به دلیل استفاده از افزودنی های صنعتی و مواد اولیه ای مثل سوسیس و … و روش نادرست تهیه ی آن ، باعث امراض سوداوی مانند ناراحتی های پوستی، بیماری های عصبی، دیدن خواب های آ شفته و کابوس و ریزش مو در انسان می شوند. همزمان با گسترش رستوران های غذاهای سریع و آماده در دنیا، پدیده ی چاقی نیز رواج یافته است و این در حالی است که چاقی می تواند باعث امراضی از قبیل بیماری های قلبی، سرطان روده، معده، سینه، فشارخون بالا و نازایی شود.

 

ماکارونی، لازانیا و انواع رشته های صنعتی

بر اساس اسناد و نوشته های قدیمی برای اولین بار مارکوپولو در قرن 13 میلادی، پس از بازگشت از چین غذایی شبیه ماکارونی را به دربار هدیه کرد. این محصول به طور وسیعی در قرن بیستم وارد بازار مصرف عمومی و تجارت گردید. ماکارونی چون با آرد نول(آرد سفیدی  که در تهیه انواع نان های فانتزی و غیره به کار می رود) تهیه شده و فاقد سبوس است، ارزش غذایی ندارد و به دلیل حالت خمیری زیاد و جویده نشدن آن، موسین و پتیالین بزاق کمتر تولید شده و به راحتی هضم نمی شود . همچنین فاقد فیبر گیاهی بوده، ایجاد یبوست می کند و باعث به وجود آمدن سم پتومائین و گازهای سمی دیگر( مثل ایندول، اسکاتول و فنل) در روده ی بزرگ می شود.

 

غذاهای مانده، بیات و فریز شده

غذاهای فریز شده ارام آرام ماهیت ماده غذایی خود را از دست داده و خواص آن ها کمتر شده و حتی طعم ان ها نیز تغییر خواهد کرد. انجماد، دشمن اصلی ویتامین ها خصوصا ویتامین E می باشد. غذاهای مانده و فریز شده سودازا بوده و باعث بروز انواع بیماری های روحی و روانی، غلظت خون، بیماری های پوستی و غیره می شود.

توصیه می شود به جای استفاده از ان ها از سبزی ها و حبوبات خشک کرده یا گوشت و غذاهای تازه استفاده شود.

 

سُس

سس حاوی زرده ی تخم مرغ، روغن مایعوو ادویه های مختلفی بوده که مصرف بی رویه ی این گونه مواد مشکلات زیادی مانند سنگ های صفراوی، ناراحتی های کبدی، آلرژی ، چرب شدن سریع پوست و مو و مهم تر و خطرناک تر از همه گرفتگی عروق کرونر قلب در بدن ایجاد می کند.

در پژوهشی که در سال 2004 در امریکا صورت گرفت، مشاهده شد که مصرف غذاهای بسیار پر چرب از جمله سس مایونز باعث افزایش خطر بروز سرطان روده ی بزرگ در افراد سالم می شود.

توصیه می شود به جای آن از انواع سس های گیاهی طبیعی استفاده شود.

 

ادویه های تند

ادویه های اگر به مقدار کم استفاده شوند، مسئله ای ایجاد نمی کنند اما چون جزو دواهای غذایی محسوب می شوند بر روی بدن اثر دارویی داشته و باعث تغییر در کیفیت بدن می شوند و اگر به طور مرتب و زیاد استفاده شوند می توانند باعث ناراحتی های پوستی و آلرژی های شدید، غلظت خون، خارش چشم و التهاب کبد شوند.

 

نمک زیاد

استفاده ی مداوم از چاشنی های شور مضر و سودازا بوده و سلامتی انسان را به خطر می اندازد و بهتر است بیش از مقدار لازم (6 گرم در روز) استفاده نشود. دریافت زیاد نمک، اثرات مضری بر سلامتی دارد که مهم ترین آن ها فشار خون، پوکی استخوان، سرطان معده، آسم، بیماری کلیوی و احتباس مایعات بدن می باشد.

توصیه می شود طبق سفارش بزرگان نمک را قبل و بعد از غذا مزمزه کرده که باعث رفع صدها بیماری می شود نه اینکه آن را به غذا اضافه کرده و مشکلات زیادی برای بدن مان  ایجاد کنیم.

/انتهای متن/

 

درج نظر