تاکید استاندار یزد بر افزایش فضاهای ورزشی بانوان

استاندار یزد با اشاره به اهمیت ورزش بانوان، افزایش فضاهای ورزشی این قشر در استان را خواستار شد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا ، سید محمدمیرمحمدی دوشنبه شب در نشست شورای عالی ورزش استان یزد با بیان اینکه توجه به فضاهای ورزشی مخصوص بانوان مهم است گفت: تمام حقوقی که برای آقایان در زمینه های مختلف اجتماعی قائل هستیم باید برای بانوان هم قائل باشیم و هیچ تفاوتی بین آنها وجود ندارد.
وی با اشاره به اهمیت ورزش در جامعه و بین بانوان ادامه داد: اگر تامین نشاط و سلامتی و تفریح از زندگی برای آقایان خوب و پسندیده است قطعا برای بانوان نیز این مسائل خوب است.
استاندار یزد ، رشد فعالیت های مختلف ورزشی در استان را نسبت به سال های گذشته امیدوارکننده ارزیابی کرد و خاطر نشان نمود: طرح اختصاص یک درصد از بودجه دستگاه های اجرایی استان به موضوع مهم ورزش بسیار مهم است و اداره کل ورزش و جوانان باید هر ماه نسبت به ارائه گزارش و پیگیری آن اقدام نماید.
میرمحمدی با اشاره به اینکه این تصمیم با نظر و همراهی خوب مدیران استان انجام شده تصریح کرد: هرچند برای دستگاه های اجرایی سخت است که بخشی از بودجه خود را به بخش دیگری واگذار کنند ولی اختصاص یک درصد به ورزش تصمیم لازم و نشان از توجه ویژه ای است که در یزد به امر ورزش وجود دارد.
استاندار یزد در ادامه به اختصاص 20 درصد از فضای ورزشی در سطح محلات یزد اشاره و آن را نشان دهنده توجه ویژه مدیریت شهری یزد به توسعه فضاهای مختلف ورزشی ذکر کرد .
میرمحمدی به اهمیت توسعه ورزش در سطح استان یزد با همکاری دستگاه های اجرایی و مردم اشاره کرد که موجب کاهش محسوس آسیب های مختلف اجتماعی است و توسعه فضاهای مختلف ورزشی در محل هایی که به فضای سبز و پارک مربوط می شود نباید صورت گیرد و نباید به هیچ عنوان فضاهای سبز در استان یزد کاهش یابد.
استاندار یزد قطع یک درخت را مانند قطع شدن دستی از یک انسان ذکر کرد که در این مسائل باید برای فضاهای ورزشی جانمایی درستی بعمل آید تا آسیبی به فضاهای سبز وارد نشود.
میرمحمدی در ادامه به فعالیت های بسیج و نقش بسیج عمومی در اجرای برنامه های مختلف فرهنگی ورزشی در استان اشاره و تاکید کرد: بسیج می تواند در عرصه های مختلف با بهره گیری از روحیه بسیجی در بخش های مختلف و بخصوص توسعه فضاهای سبز فعالیت کند.
میرمحمدی به اهمیت رعایت عدالت در توزیع سالن های مختلف ورزشی اشاره و تصریح کرد: این فضاها باید بر حسب نیاز و به گونه ای توزیع شوند که تمام محلات از امکانات آنها برخوردار باشند.
استاندار یزد به اهمیت ورزش همگانی و نقش آن در تامین نشاط و سلامت اقشار مختلف جامعه اشاره و بر پیگیری آن در سطح استان تاکید کرد.
در این نشست برخی از مدیران دستگاه های اجرایی استان به طرح نظرها و برنامه های خود در حوزه ورزش یزد پرداختند.
استان یزد 47 هیات ورزشی و 50 هزار ورزشکار سازماندهی شده دارد.

/انتهای متن/

درج نظر