چربی سوزی پس از حرکات ورزشی ادامه می یابد

راه هایی هست که به بدن شما کمک می کند که پس از انجام حرکات ورزشی، چربی سوزی تان ادامه داشته باشد.

0

حتما می دانید زمانی که ورزش می کنید، سرعت سوخت و ساز بدن افزایش یافته  و کالری و چربی ذخیره شده در بدن سریع تر از بین می رود. اما شاید ندانید که پس از پایان حرکات ورزشی، بدن در به بازسازی خود برای بهبود شرایط بدن می پرداز د و این بعد مرحله چربی سوزی اتفاق می افتد.

در این زمان  شما در حال استفاده از کالری بیشتری بوده تا اینکه به وضع طبیعی خود برسد. براساس  مطالعات و تحقیقات انجام شده، افرادی که 45 دقیقه دوچرخه سواری می کنند  به طور متوسط 190 کالری بیشتر نسبت به روزهایی که اصلا ورزش نمی کنند، کالری می سوزانند.

 

1- ورزش و نرمش کردن:

 سوخت و ساز یا متابولیسم بدن است که سبب می شود مواد مغذی مصرف شده به ATP (آدنوزین تری فسفات ) تبدیل شود. ATP سوختی است که بدن تان برای فعالیت های ماهیچه ای به آن نیاز دارد و به هنگام مصرف اکسیژن در حرکات ورزشی هوازی و یا بدون مصرف اکسیژن در حرکات ورزشی بی هوازی تولید می شود.

وقتی شما روی دستگاه ورزشی تردمیل راه می روید یا ورزش می کنید، بدن تان از ATP ذخیره شده درحرکات ورزشی  بی هوازی که نیازی به میزان و سطوح یکنواخت و ثابت اکسیژن ندارد، استفاده می کند.  و حدود پنج  تا هشت دقیقه زمان لازم است تا بتوانید به طور موثری از حرکات هوازی که نیازمند به سطح یکنواختی از اکسیژن است، استفاده کنید و ATP مورد نیاز بدن تامین می شود.  پنج تا هشت دقیقه زمان برای گرم کردن بدن نیاز است  بنابر این می توانید میزان اکسیژن و مصرف انرژی را افزایش دهید.

 

2-شدت بخشیدن به حرکات ورزشی:

بهتر است بیش از آنکه به فکر زمان ورزش و حرکات نرمشی خود باشید، به شدت آنها بها بدهید. زیرا انجام حرکات ورزشی که با شدت بیشتری همراه است ضربان و طپش قلب را بالا می برند و این حرکات قوی و شدید، کشش و فشار بیشتری روی بدن تان وارد می سازد و باعث می شود چربی سوزی و کالری سوزی حتی ساعت ها بعد از ورزش در بدن ادامه پیدا کند و شما سریع تر وزن کم کنید.

 

3-بر تعداد وعده های غذایی خود در طول روز بیفزایید:

 مانند بسیاری از افراد ، شما نیز حتما روزانه سه بار غذا می خورید. اگر می خواهید متابولیسم یا سوخت و ساز بدن خود را افزایش داده و چربی بسوزانید، این راه  را می توانید امتحان کنید. هر زمانی که شما غذا می خورید، متابولیسم بدن تان به آرامی افزایش می یابد و هر اندازه بیشتر بخورید، زمان بیشتری سوخت و ساز فعال می شود. منظور این نیست که پرخوری کرده و در هر وعده های غذایی روزانه خود بیش از حد مصرف کنید. بلکه منظور آن است که به جای مصرف وعده های غذایی سنگین ، روزانه شش تا هشت بار وعده های غذایی سبک تر را امتحان کنید. زیرا خوردن غذاهای سبک با فواصل کم در طول روز سوختن کالری و نیز متابولیسم را افزایش می دهد. توجه کنید که بیشتر از سه ساعت گرسنه نمانید و در واقع با گذشت هر دو تا سه ساعت ، از وعده های غذایی سبک استفاده کنید.

 

4- مصرف پروتئین: پس از آنکه تمرینات و حرکات ورزشی  روزانه  را به پایان رساندید، از اسنک یا میان وعده هایی که مملو از پروتئین هستند استفاده کنید.  مصرف پروتئین باعث بالا رفتن متابولیسم می شود. پروتئین به منظور هضم غذا و جذب بهتر آن، بهتر از شکر و کربو هیدرات برای بدن تان انرژی لازم را فراهم می کند.

منبع: یاهو/انتهای متن/

درج نظر