بانوان فردیسی دارای پارک می شوند

مدیر منطقه 3 شهرداری کرج گفت: پارک بانوان با هدف تفرج و سرگرمی این قشر در منطقه فردیس احداث می شود.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، مهدی فاطمی افزود: مدتهاست بانوان فردیس درخواست ایجاد مکانی برای تفریح و ورزش دارند و به همین منظور با همکاری سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج در پاییز سال جاری این پارک به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: در بوستان شهرک راه آهن هم فضایی در کنار این بوستان برای بانوان در حال مهیا شدن است که می توانند ورزش کنند اما پارک تندرستی مختص بانوان است که می توانند در آن به راحتی ورزش و تفریح بپردازند.
وی گفت: این پارکها به وسایل ست تندرستی و ورزشی ،پیست دوچرخه سواری ،باند پیاده روی،کتابخانه و … متناسب بانوان تعبیه می شود.
فاطمی با بیان اینکه نقش زنان در برخی عرصه ها از جمله خانواده فراتر از مردان است ، اظهار داشت : بانوان نقشی اساسی و تأثیرگذار در همه عرصه ها دارند و اگر به بحث ورزش و نشاط که پایه سلامت آنهاست توجه نشود، باید هزینه های بیشتری برای آنها بپردازیم.
وی با اشاره به تاثیر پارک سلامت وپارک بانوان افزود: احداث پارک بانوان از جمله اقدامات مهم در زمینه رفاهی و ورزش ویژه بانوان و خانواده هاست ایجاد فضایی امن ، سالم ،مفرح، زیبا و راحت برای تفریح، تقویت جسم، و تحرک بیشتر بانوان، تفریح در فضایی به دورازاسترس های محیطی ، تقویت روحیه شادی و نشاط همراه با آرامش خاطر، حفظ تعادل جامعه از نظر امنیت و آرامش و کمک به حفظ و تحکیم بنیاد خانواده از اهداف احداث این پارک است.
مدیر منطقه 3 شهرداری کرج بر ضرورت برنامه ریزی مناسب برای نشاط و افزایش فعالیت جمعی بانوان تأکید کرد و گفت: امیدواریم با اجرای این پروژه ها زمینه حضور فعال و با نشاط بانوان در عرصه های اجتماعی فراهم خواهد کرد.
فاطمی در خصوص بهسازی بوستان های محلی افزود: بهسازی دو بوستان در شهرک آزادگان و دیگری حاشیه خیابان فضای سبز در تقاطع خیابان یازدهم در فردیس با اعتبار چهار میلیارد ریال در دست اجراست.
مدیر منطقه 3 شهرداری کرج گفت: دو دستگاه سرویس بهداشتی در ضلع شمالی فرهنگسرا و بوستان کیوان در جاده ملارد با اعتبار یک میلیارد و 300 میلیون ریال در دست احداث است.
فاطمی در خصوص توسعه و گسترش فضاهای سبز در منطقه 3 افزود: فضاهای سبز این منطقه توسعه نمی یابد تا تکلیف آب شرب مشخص شود در مرحله نخست با آب خام و پساب آبیاری می شوند و بعد توسعه فضای سبز در دستور کار قرار می گیرد.

/انتهای متن/

درج نظر