شانس تحقق رویای زنان بسکتبال برای کسب مجوز پوشش اسلامی وجود دارد

نایب رئیس زنان فدراسیون بسکتبال می گوید: فدراسیون طی دو سال گذشته مساله کسب مجوز پوشش اسلامی برای زنان بسکتبالیست را در کنفدراسیون آسیا و فدراسیون بین المللی بسکتبال (فیبا) پیگیری کرده و شانس تحقق این رویای زنان بسکتبال تا پایان سال 2016 وجود دارد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، فاطمه کرم زاده ادامه داد: مسئولان فدراسیون و در راس آنان محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال، رایزنی های زیادی برای کسب مجوز استفاده از پوشش مناسب برای زنان مسلمان را انجام داده اند و تاکنون دو بار نمونه لباس های طراحی شده و فیلم و عکس های تهیه شده از مسابقات لیگ برتر و رقابت های قهرمانی کشور که از زنان بسکتبالیست محجبه کشورمان تهیه شده ، به مسئولان کمیته های مختلف فیبا ارائه شده است.
فدراسیون بین المللی بسکتبال (فیبا) حدود دو سال پیش به بانوان مسلمان این فرصت را داد تا با ارائه شواهد و مدارک ، این فدراسیون را در مورد بازی با حجاب اسلامی متقاعد کنند.
کرم زاده خاطر نشان کرد: برای کسب مجوز پوشش اسلامی زنان تا پایان 2016 فرصت داریم.
وی گفت: خوشبختانه به تازگی در مسابقات المپیک 2016 ریو، زنان بسکتبالیست محجبه مسلمان حاضر در این رقابت ها به دلیل ممانعت از حضورشان در زمین بسکتبال این بازی ها ، طی نامه و جمع آوری طوماری از امضای بیشتر بسکتبالیست های حاضر در ریو درخواست خود را دوباره به فیبا ارائه کردند و ما امیدواریم این مسیر برای تحقق هدف زنان بسکتبالیست محجبه کمک کند.
کرم زاده همچنین در مورد تلاش های اخیر مشحون و رایزنی هایش در حاشیه مسابقات بسکتبال چلنج آسیا با مسئولان کنفدراسیون آسیا و کشورهای شرکت کننده گفت: در حاشیه این رقابت ها، مشحون با بسیاری از مسئولان به ویژه کشور قطر مذاکراتی برای انجام دیدار دوستانه تیم ملی با تیم های این کشورها انجام داد و ما امیدواریم به زودی امکان برگزاری چند دیدار دوستانه برای تیم ملی زنان فراهم شود.

/انتهای متن/

درج نظر