اولین مدرسه مخصوص اوتیسم در نیشابور افتتاح شد

مدیر آموزش‌وپرورش نیشابور از افتتاح مدرسه مخصوص دانش‌آموزان اوتیسم در نیشابور برای نخستین بار در کشور خبر داد.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس، سید جواد قوامی‌نژاد در حاشیه مراسم نواختن زنگ مهر به مناسبت آغاز سال تحصیلی در مدرسه بهاره سلیمی اظهار داشت: امسال 65 هزار دانش‌آموز در شهر نیشابور و صد هزار دانش‌آموز در قطب شهید شوشتری به مدرسه می‌روند.

خبرگزاری فارس: اولین مدرسه مخصوص اوتیسم در نیشابور افتتاح شد

وی ادامه داد: 8 هزار و 200 معلم وظیفه تدریس به این دانش‌آموزان را بر عهده‌ دارند و حدود 5 هزار معلم در نیشابور و مابقی در مناطق به تدریس خواهند پرداخت.

مدیر آموزش‌وپرورش نیشابور گفت: امسال تعداد دانش‌آموزان نسبت به سال قبل رشد دو هزار و 500 نفری داشته است، همچنین 260 معلم طی سال گذشته بازنشسته شده‌اند که با ورود 200 معلم از دانشگاه فرهنگیان به بدنه این اداره سعی در جبران کاستی‌ها داشته‌ایم.

قوامی‌نژاد تأکید کرد: 700 دانش‌آموز استثنایی شهرستان نیشابور در هشت واحد به تحصیل پرداخته‌اند و مدرسه نابینایان نیز به دانش‌آموزان روشن‌دل آموزش خواهد داشت.

وی از افتتاح مدرسه مخصوص اوتیسم در نیشابور خبر داد و تأکید کرد: این مدرسه برای اولین بار در سطح شهرستان‌های کشور در نیشابور افتتاح شد و تعداد 60 دانش‌آموز در آن به تحصیل مشغول خواهند بود.

مدیر آموزش‌وپرورش نیشابور ادامه داد: دورترین مدرسه شهرستان نیشابور در روستای بقیع با 35 دانش‌آموز فعالیت می‌کند و روستای قرونه با سه دانش‌آموز لقب کم‌جمعیت‌ترین کلاس درس شهرستان را به خود اختصاص داده است.

قوامی در پایان گفت: همچنین تا پایان مهرماه 42 واحد ساختمانی آموزش‌وپرورش نیشابور افتتاح خواهد شد که از این میزان 20 مدرسه به نام خیر نیک‌اندیش وکیلی خواهد بود.

کشور باید با نشاط به سمت اخلاق و معنویت حرکت کند

همچنین در این مراسم امام‌جمعه نیشابور با گرامیداشت بازگشایی مدارس اظهار داشت: امروز روز خوبی‌ها، رشد و ترقی، آینده‌نگری و امید داشتن است.

حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی ادامه داد: وظیفه ما و دولت‌مردان آموزش و تعلیم و تربیت به مردم مخصوصاً نسل جوان است.

وی با اشاره به نقل حدیث سلسلة‌الذهب در این شهر تأکید کرد: یکی از دلایل بیان این حدیث در این شهر حضور عالمان در مراسم استقبال از امام رضا (ع) بود به‌نحوی‌که مردم بیانات امام را به‌واسطه حضور عالمان به‌صورت کامل قبول کرده بودند.

امام‌جمعه نیشابور گفت: باید از معلم و دانش‌آموز تجلیل کنیم تا کشور آباد شود، کشور نیاز دارد تا بانشاط به سمت اخلاق و معنویت حرکت کند.

یعقوبی نتیجه علم را در بصیرت و آگاهی دانست و تأکید کرد: امام حسین (ع) نمونه بسیار خوبی از خوبی‌ها بودند، ایشان شیعیان را عزیز و محترم می‌دانستند و برای این موضوع تلاش بسیاری کردند و حتی جان خود را فدا کردند، هیهات مناالذلة شعار انقلاب ماست و باید در سرتاسر جهان توسط شما دانش‌آموزان و معلم برافراشته شود.

درج نظر