اهدا 1339 بسته آموزشی به دانش آموزان بی بضاعت در خراسان رضوی

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: 1339 بسته فرهنگی و آموزشی به دانش آموزان بی بضاعت در قالب طرح مهر تحصیلی اهدا شد.

0

به گزارش به دخت به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین ایزدی امروز در آغاز سال تحصیلی در دبیرستان پسرانه حاج شیخ محمد تقی بجنوردی افزود: اگر هر فردی می خواهد به کمال و قرب الهی برسد باید به تمام ارزشهای دینی توجه کند و این ارزشها دارای جنبه های بدنی مثل نماز و روزه است و یا جنبه های مالی که همان انفاق و کار خیر است که در طول تاریخ افراد بسیاری در این راه قدم برداشتند و الگو شدند.

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اینکه پیامبران الهی و امامان معصوم (ع) نیز بر انفاق تاکید زیادی داشتند، تصریح کرد: پیامبران انسانهای کاملی بودند که در تمام ارزشهای دینی در حد اعلا رشد کرده بودند و خوش بحال افرادی که با نفاق کردند برای رسیدن به قرب الهی تلاش می کنند.

حجت الاسلام ایزدی افزود: محمد تقی بجنوردی اموال خود را وقف کردند و از منافع و عواید اموال موقوفه قبلی ایشان این مدرسه ایجاد شد که اوقاف در موضوعاتی مختلف و براساس نیات واقفین واقف های را انجام می دهد.

وی گفت: بعضی نیات از اهمیت زیادی برخوردار است که از جمله وقف در حوزه مدرسه و دانش آموزان که برای رشد و تعالی جامعه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با بیان اینکه در شهرستانهای تربت حیدریه، سبزوار، نیشابور، ناحیه یک مشهد، و موقوفه ملا محمد طرح مهر تحصیلی از محل اجرای نیات موقوفات بسته های آموزشی تهیه شده است، افزود: در مجموع 1339 بسته فرهنگی، لوازم التحریر به ارزش 650 میلیون ریال به دانش آموزان نیازمند اهدا شد که شهرستان نیشابور208 بسته، تربت حیدریه 202 بسته، سبزوار 420 بسته، ناحیه یک مشهد403 بسته، موقوفه ملا محمد 100 بسته آموزشی بوده است.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش خراسان رضوی در این مراسم ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره 36 هزار دانش آموز شهید و 5 هزار معلم شهید گفت: با این شهدا پیمان می بندیم که دفاع همچنان باقی است و در جبهه فرهنگی راه شهدای هشت سال دفاع مقدس را ادامه می دهیم.

علی منصوریان تصریح کرد: 1250 هزار دانش آموز و 90 هزار معلم در استان داریم که مشغول فعالیت هستند که در راه تعلیم و تربیت و رشد در جبهه فرهنگی تلاش می کنند.

وی ادامه داد : در دبیرستان حاج شیخ محمد تقی بجنوردی340 دانش آموز مشغول به تحصیل هستند و 35 معلم در این مدرسه در راه تعالی و تربیت دانش آموزان فعالیت می کنند.

/انتهای متن/

درج نظر