زنان ورزشکار در المپیک لندن

ترکیب زنان در کاروان های ورزشکاران المپیک لندن که از کشورهای مختلف عازم این رقابتها هستند، ترکیبی جالب است که حکایت از اهمیت ورزش بانوان در هر یک از این کشورها دارد.

5

سرویس اجتماعی به دخت/

بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۲ که به طور رسمی با نام «بازی‌های المپیاد سی‌ام» شناخته می‌شود، قرار است از تاریخ ۲۷ جولای (6 مرداد) تا ۱۲ اوت ۲۰۱۲ در  انگلستان شهر لندن، برگزار شود.

در کاروان 54 نفره ایران در این دوره از بازی های المپیک، تعداد 9 زن به این ترتیب شرکت کرده اند:

رشته روئینگ

 سولماز عباسی – ورزشکار

رشته قایقرانی

زهرا دهقان- ورزشکار

رشته تیراندازی با کمان

 ساره اسدی – ورزشکار

رشته تنیس روی میزه

 ندا شهسواری – ورزشکار

رشته دو و میدانی

 لیلا رجبی – ورزشکار

رشته تکواندو

 سوسن حاجی پور – ورزشکار

رشته تیراندازی

 الهام هاشمی معصومی – مربی

 مهلقا جام بزرگ – ورزشکار

 الهه احمدی – ورزشکار

بانوی کادر پزشکی اعزامی به بازی های المپیک 

 سارا جمهوری – فیزیوتراپ

این حضور کم تعداد زنان ورزشکار ایرانی در المپیک لندن درحالی است که از کشورهایی چون امریکا و انگلیس تیم های ورزشی و ورزشکاران زن در کمیت و کیفیتی بالا ظاهر می شوند.
زنان تیم المپیك آمریكا از مردان بیشترند

آمریكا تیمی 530 نفری را به بازی های المپیك 2012 لندن اعزام خواهد كرد كه اكثریت آنها را ورزشكاران زن تشكیل می دهند. در این تیم 261 نفر مرد و 269 نفر زن هستند.

‘اسكات بلكمان’ رییس اجرایی كمیته المپیك آمریكا بعد از اعلام اسامی تیم این كشور برای بازی های لندن گفت: ما در این دوره بیشترین تعداد ورزشكاران را اعزام خواهیم كرد و بسیار افتخار می كنم كه برای اولین بار در تاریخ تعداد ورزشكاران زن آمریكا بیشتر از مردان است.

ورزشكاران زن بریتانیا ركورد شكستند

كاروان بریتانیا در بازی های المپیك 2012 لندن از نظر تعداد ورزشكاران زن ركورد شكست.

در این تیم 542 نفری ، 262 نفر زن هستند كه این تعداد 143 نفر بیشتر از تعداد ورزشكاران زن تیم بریتانیا در بازی های چهار سال گذشته پكن است.

ورزشکاران و ورزش دوستان امیدوارند که علی رغم حضور کم تعداد زنان ورزشکار ایرانی در المپیک لندن، آنها بتوانند با دست پر از مدالهای رنگین به کشور بازگردند.

اما واقعیت این است که در عرصه های رقابتی جدی مثل المپیک لندن است که مشخص می شود که هر کشوربه ورزش و مشخصا ورزش بانوان چقدرتوجه کرده و چه آمادگی و استعدادی در این عرصه برای رقابتهای موفق ایجاد کرده است.

آیا ما توانسته ایم در ورزش بانوان کاری در خور دست یابی به نتایج درخشان در چنین عرصه ای انجام دهیم؟

بدیهی است که وقت تأمل در این پرسش و پاسخ به آن، خیلی پیشتر از اینهاست.

و سؤال مهم این است که حضور زنان ورزشکار ما به عنوان زنان مسلمان که پرچمدار نظام اسلامی ما هستند، با چنین ترکیب، کمیت و کیفیتی تا چه حد می تواند به اعتماد بنفس ملی و اعتلای ارزشهایی که برای آن در این عرصه ها ظاهر می شوند، را ایجاد و تقویت کند؟

 /انتهای متن/

نمایش نظرات (5)