دوچرخه سواری بانوان منع قانونی ندارد

معاون عمراني استاندار تهران گفت: دوچرخه‌سواري براي بانوان منع قانوني ندارد و بايد اين موضوع فرهنگسازي و اصلاح شود.

0

سرویس خبر به دخت/

محمدرضا محمودي درباره استفاده از دوچرخه به عنوان يك وسليه حمل و نقل پاك، گفت: از نظر قانوني هيچگونه ممنوعيتي براي استفاده بانوان از دوچرخه وجود ندارد و شهرداري تهران در مسيرهاي شرقي و غربي تهران ايستگاه‌ها ومسير ويژه‌اي را براي دوچرخه اختصاص داده است كه اميدواريم اين مسيرها توسعه پيدا كند.

وي با بيان اينكه استانداري آماده همكاري براي توسعه اين طرح است، افزود: ضمن موافقت و حمايت از اين طرح هر زمان كه شهرداري همكاري و يا كمكي را در اين زمينه بخواهد، استانداري آماده است تا اقدامات لازم را جهت توسعه فرهنگ ورزش و سلامتي انجام دهد.

معاون عمراني استاندار تهران درباره استفاده از موتورسيكلت‌هاي برقي كه يكي از راهكارهاي كاهش آلودگي هوا در كلان شهرها از جمله تهران مطرح شده است، گفت: با توجه به اينكه هزينه‌هاي موتورسيكلتهاي برقي نسبت به نوع فسيلي آن بيشتر است در شوراي عالي ترافيك كشور اين بحث مطرح و مقرر شد شركت‌هايي همچون پيك بادپا كه حمل‌ونقل و فعاليت آنها از طريق متورسيكلت است از اين موتورسيكلتها استفاده كنند تا ضمن فرهنگسازي، واردات آن را تسهيل كنند و به مصرف كنندگان اين موتورسيكلت‌ها امتيازات ويژه اعطا شود.

محمودي خاطرنشان كرد: اين مباحث در شوراي عالي ترافيك مصوب شده و اميدواريم با كاهش هزينه هاي آن استفاده از موتورسيكلتهاي برقي در تهران توسعه يافته و مورد بهره‌برداي قرار گيرد.

وي با بيان اينكه جايگزيني موتورسيكلت‌هاي برقي به جاي نوع فسيلي آن تاثير بسزايي در كاهش آلودگي هواي تهران خواهد داشت به ايسنا گفت: اگر يك موتورسيكلت با سوخت فسيلي به يك نوع برقي آن و يك خودروي پيكان به خودرويي با آلودگي كمتر تبديل كنيم قطعا در بحث كاهش آلودگي هوا موثر خواهد بود.

به گفته معاون عمراني استاندار تهران در حال حاضر حدود 3 ميليون موتورسيكلت در تهران تردد مي كند كه حداقل 10 درصد از اين تعداد بايد به نوع برقي آن تبديل شود.

ايسنا/انتهای متن/

درج نظر