خیریه ای که پنج دانش آموز دختر تشکیل دادند

در گزارشی تصویری به فعالیت های یک خیریه پرداخته می پردازیم که پنج دانش آموز دختر اهل شهر سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد آن را تشکیل داده اند.

0

دانش آموزی دبیرستانی سی سخت مرکز شهرستان دنا به همراه پنج نفر از دوستان خود خیریه ای را با عنوان «موسسه خیریه چرخ و فلک» به منظور یاری رساندن به کودکان نیازمند در آستانه مهر و آموزش سبک زندگی به آنان راه اندازی کردند.
به گزارش به دخت به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس پریسا ضیائی مدیر موسسه خیریه چرغ و فلک گفت: تاکنون 100 قلک در بین مردم سی سخت توزیع کردیم که با جمع آوری این قلک ها توانستیم لوازم التحریر و وسایل موردنیاز 40 دانش آموز روستای شبلیز را فراهم کنیم.
ضیائی افزود:اعضای این خیریه برای اینکه خود نیز درآمدهایی داشته باشند کارهای گروهی مثل خشک کردن میوه ها را انجام داده و سود آن را برای خیریه می گذارند.
وی ادامه داد: ما به دنبال کمک مادی به تنهایی نیستیم و قصد داریم به این کودکان مهارت های زندگی و حتی دروس را تعلیم دهیم چراکه در این مناطق مشکلاتی ریشه ای وجود دارد که باید همه شهروندان برای حل آن مشارکت کنند.
وی یادآور شد: بسیاری از این کودکان حتی تغذیه مناسبی ندارند تا جایی که برخی از این کودکان به جای غذاهای فانتزی که ممکن است در روستا کم باشد آرزوی خوردن دوغ و ماست دارند و به دلیل مشکلات اقتصادی از همین حداقل ها محروم اند.
به گفته ضیائی این خیریه که متشکل از دانش آموزان دبیرستانی و والدین آن هاست قصد دارد برای توسعه فعالیت خود به خیریه مهرآوا که مربوط به کودکان استانکهگیلویه و بویراحمد است بپیوندد.
علاقه مندان برای کمک به اهداف این گروه می توانند به کانال تلگرامی آن ها telegram.me/charkhofalak95 بپیوندند و اطلاعات لازم را کسب کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

/انتهای متن/

درج نظر