فوت بانوی شناگر تکابی به دلیل کمبود امکانات نبوده است

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تکاب گفت: فوت بانوی شناگر تکابی به دلیل قصور پزشکی و کمبود امکانات نبوده است.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، عباس بایرام زاده در خصوص علت فوت بانوی شناگر تکابی در استخر سرپوشیده این شهر اظهار کرد: برخلاف مطالبی که در برخی کانال های تلگرامی و رسانه ها مطرح شده، در فوت بانوی شناگر تکابی که در حادثه ای در استخر سرپوشیده تکاب اتفاق افتاد، هیچ گونه بی توجهی، قصور و کم کاری از سوی کادر درمانی بیمارستان شهدای تکاب مشاهده و گزارش نشد.
وی افزود: این بانوی شناگر هنگامی که توسط واحد فوریت های پزشکی به بیمارستان شهدای تکاب منتقل شد، علائم حیاتی نداشت.
وی با رد برخی شایعات در شبکه های اجتماعی مبنی بر قصور پزشکی در جریان فوت این بانوی شناگر اظهار کرد: کلیه امکانات پزشکی لازم برای نجات وی موجود بود اما متاسفانه این بانوی شناگر هنگام انتقال به بیمارستان شهدای تکاب وضعیت بسیار وخیمی داشت.
وی با بیان اینکه هنگام انتقال بانوی شناگر به بیمارستان، امیدی به ادامه حیات وی وجود نداشت، اضافه کرد: این بانوی شناگر مدت زمان زیادی در آب بود و به همین علت دچار خفگی شده است.
وی بیان کرد: به همین علت، مغز وی بر اثر کمبود اکسیژن به مدت طولانی پاسخگوی عملیات احیا نبود.
وی ادامه داد: تلاش پزشکان و کادر درمانی برای زنده ماندن این بانوی شناگر به رغم وجود امکانات مناسب و عملکرد به موقع کادر درمانی به دلیل کمبود شدید اکسیژن مغز بی نتیجه ماند.
به گزارش ایرنا، پریسا فاضلی بانوی شناگر جوان 28 ساله تکابی چند هفته پیش در استخر سرپوشیده تکاب در حین شنا دچار سانحه شد و چند ساعت بعد جان خود را از دست داد.
شهرستان تکاب با 78 هزار نفر در جنوب استان آذربایجان غربی واقع شده است.

/انتهای متن/

درج نظر