قوانین اشتغال بانوان باید تسهیل شود

دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت سه عامل «آموزش جوانان در زمینه خانواده در مقاطع مختلف تحصیلی»، «گسترش محله‌محوری شهرها» و «تسهیل قوانین اشتغال بانوان» را سه راهکار الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برای تقویت نهاد خانواده دانست.

0

به گزارش به دخت به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی کشوری در گفتگوی تلفنی با برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر، با اشاره به سیاستهای ابلاغی رهبر معظم انقلاب درباره خانواده و جهت «بهبود فضای حاکم بر خانواده» سه پیشنهاد عملیاتی برای درج در برنامه ششم ارائه کرد.

کارشناس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با تأکید بر «لزوم توجه به آموزش مربوط به «خانواده محوری» در همه پایه‌های تحصیلی» گفت: در این زمینه در پایه‌های مختلف درسی خلأ داریم که باید برای آن فکری کرد.

وی با تذکر نسبت به تبعات آمار 42 درصدی طلاق در تهران، یکی از مهمترین علتهای بروز این آمار را «ناآشنایی زوجین با نهاد خانواده» دانست و تأکید کرد: جوانان در طول سالهای تحصیل از آموزشهای مرتبط با نهاد خانواده و آشنایی با آن در مدارس و دانشگاهها دور بوده‌اند؛ بنابراین حل این معضل می‌تواند از تضعیف نهاد خانواده جلوگیری کند.

دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت «تسهیل قوانین اشتغال بانوان» را از دیگر عوامل مؤثر در جلوگیری از تضعیف خانواده دانست و گفت: درجمهوری اسلامی نباید بانوان را به هر شغلی وادار کرد؛ بلکه مشاغل آنها باید متناسب با توانمندیها و روحیات آنها باشد.

وی تأکید کرد: این اشتباه است که مدام بخواهیم میزان جذب و اشتغال بانوان را به میزان جذب و اشتغال آقایان برسانیم.

پژوهشگر الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت درپایان «حفظ ماهیت محله‌ای شهرها» را از دیگر عوامل مؤثر در تقویت نهاد خانواده دانست و تصریح کرد: اگر بخواهیم با ساخت بزرگراهها یا گسترش هایپرمارکتها به بخشی از اهداف توسعه شهری برسیم، اما این کارها به ماهیت محلات آسیب وارد کند، کاملاً به خطا رفته‌ایم.

/انتهای متن/

درج نظر