رتبه پنجم زنان ایرانی در سرمایه گذاری بازار املاک دبی

در حالی که سرمایه گذاران زن طی ۱۰ سال اخیر بیش از ۴۷ میلیارد دلار را در بخش املاک دبی سرمایه گذاری کرده اند، زنان ایرانی با سرمایه گذاری ۱.۷ میلیارد دلاری خود در جایگاه پنجم قرار دارند.

0

به گزارش به دخت به نقل از شفقنا به نقل از روزنامه اماراتی البیان، آمار و ارقام اداره زمین و املاک امارت دبی حاکی از آن است که زنان طی ۱۰ سال اخیر بیش از ۱۷۴ میلیارد درهم (بیش از ۴۷ میلیارد دلار) را در بازار املاک این شهر سرمایه گذاری کرده اند.
بر اساس این گزارش، سرمایه گذاران زن طی ۱۰ سال اخیر در مجموع نزدیک به ۷۲ هزار ملک آماده به ارزش ۱۵۴ میلیارد درهم و بیش از ۱۴ هزار ملک روی نقشه به ارزش ۲۰ میلیارد درهم در دبی خریداری کرده و شهروندان هند و امارات نیز در این زمینه با از شهروندان سایر کشورها پیشی گرفته اند.
آمار و ارقام اداره زمین و املاک دبی همچنین نشان می دهد که طی ۱۰ سال اخیر زنان هند، امارات، بریتانیا و پاکستان به ترتیب بیشترین سرمایه گذاری را در بازار املاک این شهر داشته اند و پس از آنها نیز زنان ایران و روسیه با سرمایه گذاری شش و نیم میلیارد درهمی (نزدیک به یک میلیارد و ۷۷۰ میلیون دلار) در جایگاه پنجم قرار دارند.
بر این اساس، زنان ایرانی طی ۱۰ سال اخیر نزدیک به سه هزار و ۷۰۰ ملک آماده به ارزش پنج و نیم میلیارد درهم (نزدیک به یک و نیم میلیارد دلار) و نزدیک به ۸۵۰ ملک روی نقشه به ارزش یک میلیارد دلار (بیش از ۲۷۰ میلیون دلار) در دبی خریداری کرده اند تا به ترتیب در رتبه های پنجم و هفتم هر بخش قرار بگیرند.
جالب آن که زنان دیگر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس از قبیل عربستان سعودی و کویت و همچنین زنان سایر کشورهای جزو ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان از جمله آمریکا و کانادا در زمینه سرمایه گذاری در بازار املاک دبی طی ۱۰ سال گذشته، در رتبه های پایین تری قرار دارند.
/انتهای متن/

درج نظر