نماینده زن مجلس ترکیه در درگیری با پلیس زخمی شد

‘پروین بولدان’ نماینده مردم ‘آغری ‘ از حزب حرکت صلح و دمکراسی در اثر پرتاب گاز اشک آور از سوی پلیس ترکیه در دیاربکر زخمی شد.

0

سرويس خبر به دخت/

در تظاهرات روز گذشته مردم در شهر کردنشین دیاربکر ترکیه خانم ‘ پروین بولدان’ نماینده مردم آغری از حزب ‘ حرکت صلح و دمکراسی زخمی و برای مداوا به بیمارستان دیاربکر منتقل شد.

وی امروز از دیاربکر برای مداوا به بیمارستانی در استانبول منتقل خواهد شد.

‘ صلاح الدین دمیرتاش ‘ رهبر حزب حرکت صلح و دمکراسی در پی درگیری روز گذشته بین تظاهرکنندگان و نیروهای پلیس گفت : در این درگیری ها بیش از 100 نفر زخمی و ده ها نفر دستگیر شدند.

درگیری بین نیروهای پلیس و مخالفین کرد در شهر دیاربکر بعد از آن آغاز شد که مخالفان کرد بر گردهمایی در این شهر که با مخالفت استانداری مواجه شده بود، اصرار کردند.

به گزارش رسانه های ترکیه در پی ممانعت پلیس از گردهمایی اعضای حزب ‘ حرکت صلح و دمکراسی’ و اصرار آنان برای انجام تظاهرات درگیری بین طرفین آغاز شد.

پلیس دیاربکر علیه تجمع کنندگان از گاز اشک آور استفاده کرد و تجمع کنندگان نیز با کندن سنگ های پیاده روها و استفاده از چوب با پلیس درگیر شدند.

هنوز آمار رسمی از تعداد زخمی ها و نیز دستگیرشدگان منتشر نشده است.

دمیرتاش گفت: در اعتراض به اقدام خشونت آمیز پلیس دیاربکر نمایندگان حزب ‘ حرکت صلح و دمکراسی’ و صدها نفر از مخالفین کرد شب گذشته را در پارکی در شهر دیاربکر به صبح رساندند و امروز پس از قرائت بیانیه ای مطبوعاتی به تحصن خود پایان خواهند داد.

دمیرتاش ،’ رجب طیب اردوغان’ نخست وزیر ترکیه را متهم کرد که دستور ممانعت از تجمع روز گذشته در دیاربکر را صادر کرده است.

حزب حرکت ‘ صلح و دمکراسی’ با 30 نماینده از مناطق کردنشین ترکیه از سوی برخی گروه ها در ترکیه به عنوان شاخه سیاسی پ.ک.ک ارزیابی می شود.

این حزب روز گذشته خواهان برگزاری یک تجمع در شهر دیاربکر شده بود و استانداری دیاربکر با این تجمع مخالفت کرد ولی اصرار مسوولان این حزب در برگزاری این تجمع موجب درگیری گسترده بین مخالفین کرد و نیروهای پلیس شد./انتهاي متن/

درج نظر