زنان 70 درصد جامعه حافظان کل قرآن کریم را تشکیل میدهند

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم گفت: پنج هزار نفر در سطح کشور حافظ کل قرآن کریم هستند که 70 درصد آنان را بانوان تشکیل می دهند.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، مهدی قره شیخ لو روز پنجشنبه در دومین همایش حافظان کل قرآن کریم خراسان رضوی در مشهد افزود: دو هزار نفر از حافظان در سطح کشور دارای مدارک درجه یک، دو و سه تخصصی حفظ هستند.
وی اضافه کرد: نخستین همایش حافظان قرآن پارسال در 17 استان با هدف ایجاد تعامل و ارتباط و استفاده از تجربیات استادان برگزار شد.
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم بهره گیری از ظرفیت حافظان برای توسعه فرهنگ حفظ قرآن را دیگر هدف این همایش عنوان و بیان کرد: هر حافظ قرآن باید حداقل یک جلسه حفظ دایر کند.
وی گفت: حافظان قرآن بهترین ظرفیت برای تحقق تربیت 10 میلیون حافظ در ایران هستند.
قره شیخ لو افزود: باید در سطح کشور 500 جلسه حفظ دایر شود، با توجه به اینکه خراسان رضوی با 320 حافظ بزرگترین جامعه حافظان قرآن را در کشور دارد باید حداقل 100 جلسه در این استان دایر شود.
وی ادامه داد: این جلسات باید به صورت مردمی مورد حمایت قرار گیرد چون تکیه بر بودجه های دولتی به علت تزلزل در تحقق اعتبارها به آن صدمه وارد می کند.
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم گفت: حوزه فرهنگ و قرآن مظلومترین حوزه است زیرا به محض پیشامد مشکل در تحقق اعتبارات نخستین آسیب به این حوزه وارد می شود.
قره شیخ لو از تحقق نیافتن بودجه حوزه قرآنی انتقاد و بیان کرد: برازنده دولتها نیست در حالی که بودجه دیگر حوزه ها تا حدودی تحقق می یابد، اعتبارات حوزه قرآن صفر باشد و حتی یک ریال پرداخت نشود.
او افزود: دو هزار میلیارد ریال اعتبار بخش قرآنی کشور است اما تخصیص آن رضایت بخش نیست.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در این همایش گفت: مجلس به دنبال راهکاری است که اعتبار بیشتری به حوزه قرآن تخصیص یابد.
حجت الاسلام نصرالله پژمانفر افزود: فراکسیون قرآن و عترت در مجلس شورای اسلامی تشکیل شده که تعداد زیادی از نمایندگان در آن عضو شده اند.
وی ادامه داد: در وضعیت کنونی اصلاح جامعه تنها از طریق قرآن میسر است و باید با توسل به این کتاب عظیم در برابر حملات دشمن مصون شویم.

/انتهای متن/

درج نظر