آغاز مسابقات تیراندازی المپیک با حضور زنان تیرانداز ایران

مرحله مقدماتی رقابت های تیراندازی زنان المپیک با حضور52 تیرانداز آغاز شد که الهه احمدی و نجمه خدمتی دو تیرانداز المپیکی کشورمان به عنوان نخستین نمایندگان کاروان ایران در خط 53 و 32 شلیک کار خود را آغاز کردند.

0

به گزارش به دخت به نقل از  ایرنا تیراندازان زن در مرحله مقدماتی ٤٠ تیر در ٤ مرحله شلیک می کنند تا در نهایت تکلیف ٨ فینالیست مشخص شود.
احمدی و خدمتی در خط 53 و 32 شلیک می کنند. در این ماده نام بسیاری از قهرمانان ادوار مختلف المپیک دیده می شود. «یی سیلینگ» قهرمان المپیک لندن و «دو لی» قهرمان المپیک آتن و پکن در این ماده رقابت می کنند.
الهه احمدی و نجمه خدمتی در ماده تفنگ بادی، پوریا نوروزیان در دو ماده تفنگ بادی و تفنگ سه وضعیت، مه لقا جام بزرگ و نجمه خدمتی در تفنگ سه وضعیت و گلنوش سبقت الهی در دو ماده تپانچه بادی و تپانچه 25 متر «دقت و سرعت» در این رقابت ها حضور دارند.
کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک ایران نیز همزمان با شروع این رقابت ها به سالن تیراندازی آمد تا از نزدیک شاهد تلاش نمایندگان ایران باشد.
نمایندگان تیراندازی ایران در ریو تا 24 مردادماه در پشت چوخه آتش قرار می گیرند.
امروز و در نخستین روز بازی های المپیک ورزشکاران در 21 رشته با یکدیگر رقابت می کنند که در 7 رشته 12 مدال طلا بین قهرمانان توزیع می شود.
رشته هایی که در آنها مدال طلا در مواد مختلف توزیع می شود شامل تیراندازی با کمان تیمی مردان، تیراندازی تفنگ بادی 10 متر زنان، تیراندازی تپانچه بادی 10 متر مردان، دوچرخه سواری استقامت جاده، شمشیربازی اپه انفرادی زنان، جودوی وزن 48- کیلوگرم زنان،جودوی وزن 60- کیلوگرم مردان، شنای 4 در 400 متر آزاد امدادی زنان، شنای 400 متر مختلط زنان، شنای 400 متر آزاد مردان، شنای 400 متر مختلط مردان و وزنه برداری دسته 48 کیلوگرم زنان است.
سی و یکمین دوره بازی های المپیک 2016 از امروز شنبه 16مردادماه بطور رسمی و با حضور 10 هزار و 820 ورزشکار از 206 کشور در 28 رشته ورزشی در شهر یودوژانیرو برزیل آغاز شد. کاروان ورزشی ایران با 64 ورزشکار در 14 رشته بوکس، پینگ پنگ، تیراندازی، تیر و کمان، قایقرانی، وزنه برداری، دوومیدانی، تکواندو، جودو، شمشیربازی، والیبال، کشتی آزاد و فرنگی، شنا و دوچرخه سواری در این دوره از بازیهای شرکت کرده است.
/انتهای متن/

درج نظر