تنها بانوی المپیکی «افغانستان»

کیمیا یوسفی بانوی المپیکی افغانستان است که در مشهد زندگی می‌کند و رشته ورزشی مورد علاقه خود را زیر نظر مربیان ایرانی در این شهر مقدس آغاز کرده است.

0

به گزارش به دخت به نقل از میزان، کیمیا یوسفی بانوی المپیکی افغانستان در المپیک ریو 2016 است که در روزهای آینده به عنوان یکی از نمایندگان کشور افغانستان در برزیل با رقیبانش رقابت خواهد پرداخت.


بانوی المپیکی افغانستان اظهار داشت: مدت دو سال و 9 ماه هست که در رشته دو میدانی فعالیت می‌کنم.
وی افزود: در کشور ایران و در شهر مشهد زندگی می‌کنم اما برای شرکت در مسابقات به کابل رفتم و سپس برای حضور در مسابقات جنوب آسیا که در هند شهر «گواهتی» بود به این کشور سفر داشتم.
یوسفی در مورد مقایسه‌ توانایی‌های خود با ورزشکاران داخل افغانستان اظهارداشت: از دختران کابل که در این مسابقات شرکت کرده بودند بهتر بودم، الان هم در حال تمرین برای حضور در مسابقات ریو هستم.
بانوی المپیکی افغانستان گفت که متولد سال 1375 در شهر مشهد است و هیأت دو میدانی مشهد نهایت همکاری و حمایت را با او داشته است و از آقای صیامی و دبیر قبلی این هیأت تشکر می‌کند.
وی در مورد مشکلات احتمالی خود در افغانستان گفت که هیأت دو میدانی کشورش مشکلاتی دارد که در حال رفع شدن است.
یوسفی در مورد چگونگی ورود به این رشته ورزشی اظهارداشت که سه سال قبل خانم احمدی مربی دو و میدانی در شهر مشهد تبلیغاتی را انجام دادند مبنی بر اینکه اگر کسانی در این شهر اعم از ایرانی و مهاجر به دو و میدانی علاقه دارند، برای استعدادیابی ثبت‌نام کنند و من نیز در این روند ثبت‌نام کردم که از میان 40 نفر کسانی که در 9 ماه در روند استعدادیابی بودم، انتخاب شدم.
وی در خصوص المپیک جنوب آسیا گفت که در این دوره از مسابقات علاوه بر من، سه تکواندو کار یک دختر و دو پسر از مشهد، دو تا پسر از رشته تنیس شرکت کردند.
تسنیم در گفت‌و‌گو با بانوی المپیکی افغانستان در مورد سطح مسابقات نوشت، سطح مسابقات بالا بود زیرا در این دوره از مسابقات دختران دونده از سریلانکا و هند رکوردهای المپیک داشتند اما ورزشکاران تکواندوی افغانستان عملکرد خوبی داشتند و همه مدال کسب کردند.
یوسفی گفت که من مدال خاصی در سطح بین‌المللی ندارم، هنوز به این مرحله نرسیده‌ام و تازه کار هستم و اما در سطح مشهد مقام‌هایی دارم.

/انتهای متن/

درج نظر