پوشش مناسب مانع رانندگی بانوان نیست

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: حجاب و پوشش های مناسب هیچ مانعی بر سر راه رانندگی بانوان ایجاد نمی کند.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، سرهنگ رمضان آفریدون افزود: حجاب در رانندگی محدودیت نه، بلکه مصونیت است و امنیت بانوان را بالا می برد.
وی با تاکید براینکه حفظ و رعایت حجاب در روابط اجتماعی سالم بانوان بسیار اثربخش است اظهار کرد: دستگاه های متولی و همچنین رسانه های گروهی باید در نهادینه تر شدن فرهنگ رانندگی با پوشش مناسب تلاش وافر کنند.

آفریدون، رعایت حجاب از سوی بانوان هنگام رانندگی را ضروری خواند و افزود: رانندگان زن زنجانی نسبت به حفظ حریم ها و رعایت حجاب بی تفاوت نیستند و این جای تقدیر دارد.
وی تصریح کرد: امسال راهنمایی و رانندگی استان زنجان در طول هفته عفاف و حجاب از 10 راننده زن محجبه با اهدا شاخه گل و هدیه تقدیر به عمل آورد و به منظور نهادینه کردن این فرهنگ و ترغیب بانوان برای رعایت هرچه بهتر حجاب در حین رانندگی، موضوع رسانه ای شد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان گفت: تقدیر از رانندگان زن محجبه برای سومین بار در این استان به مرحله اجرا درآمد و نظرخواهی از بانوان در حفظ حریم و حرمت ها و رعایت حجاب و عفاف بسیار خوب و مثبت بود.
آفریدون افزود: رانندگی با پوشش نامناسب برابر قوانین و مقررات تخلف محسوب می شود و عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی در صورت مشاهده برابر با قانون با افراد خاطی برخورد خواهند کرد.
وی ایجاد مزاحمت به رانندگان زن را جزو جرایم مشهود دانست و تصریح کرد: پلیس در صورت مشاهده با افراد خاطی برخوردی جدی خواهد داشت تا به فضای امنی که برای رانندگان زن فراهم شده خدشه ای وارد نشود.
آفریدون افزود: اگر رانندگان زن حین رانندگی مورد مزاحمت واقع شوند می توانند با پلیس تماس حاصل کنند تا افراد خاطی به مراجع قضایی معرفی و بر اساس قانون با آنان رفتار شود.

/انتهای متن/

درج نظر