آغاز جشنواره «سفره ایرانی»

معاون گردشگری میراث فرهنگی با اشاره به آغاز جشنواره «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» از تاریخ ۳۰ تیر تا یکم مرداد در رامسر، از حضور آشپزهای نمونه سفره ایرانی در نمایشگاه‌های بین المللی گردشگری خبر داد و گفت: قیمت غذای رستوران‌ها درجه بندی‌ می‌شود.

0

به گزارش به دخت به نقل از تسنیم، مرتضی رحمانی موحد با اشاره به اینکه با توجه به نیاز احساس شده در رابطه با احیای ظرفیت‌ها و معرفی آشپزی ایرانی با غذاهای بومی و سنتی و به کارگیری آن به عنوان امتیازی شاخص در توسعه صنعت گردشگری کشور راه اندازی سلسله جشنواره‌های «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» متناسب با شرایط فرهنگی و اقلیمی 8 منطقه کشور در دستور کار قرار گرفت که نخستین نمونه آن در استان مازندران برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه پذیرای عموم هموطنان، علاقه مندان و فعالان حوزه گردشگری برای شرکت در جشنواره‌های تدارک دیده شده هستیم، افزود: جشنواره‌های آتی به ترتیب در شهرهای تبریز، کرمانشاه، مشهد، اصفهان، یزد، شیراز و اهواز برگزار خواهد شد تا در چارچوب این رویدادهای پیش رو، ضمن معرفی غذاهای بومی و تبدیل آنها به جاذبه‌های جدید گردشگری کشور، مراکز پذیرایی و دیگر واحدها عرضه غذا را نیز متناسب با معیارهای مدرن درجه بندی و مقدمات جشنواره بزرگ ملی سفره ایرانی – فرهنگ گردشگری فراهم شود.

معاون گردشگری در ادامه اظهار داشت: امید است در آینده ای نزدیک درجه بندی‌های مورد نظر در تعیین قیمت غذای رستوران‌ها اثرگذار باشد و مخاطب مورد نظر آگاه شود که قرار است با چه کیفیت غذا و خدماتی روبه رو شود.

رحمانی موحد عنوان کرد: همچنین در پی رویدادهای اشاره شده مقرر شده آشپزها و رستوران‌های منتخب با دریافت لوح و تندیس افتخار ویژه جشنواره تقدیر شوند و به عنوان نمایندگان سفره ایرانی در نمایشگاه‌های بین المللی گردشگری حضور یابند.

این مقام مسؤل در پایان اظهار امیدواری کرد: امیدوار هستیم که جشنواره‌های «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» صنعت غذای کشور را متحول کنند و سبب تعمیق نگاه به ظرفیت‌های خوراک ایرانی و طی کردن فرآیند جهانی شدن در این زمینه شود.

/انتهای متن/

درج نظر