یک بانوی مسلمان در فرانسه به دلیل محجبه بودن از کار اخراج شد

شرکت های خصوصی فرانسه می توانند لباس فرم برای کار تعیین کنند ولی نباید دقیقا مشخص کنند که چه چیزی باید توسط کارکنان پوشیده شود.

0

به گزارش به دخت به نقل از دانا، مشاور قانونی دادگاه اتحادیه اروپا در رابطه با موضوع حجاب و پوشش زنان مسلمان در محل کار اظهار داشت: اینکه یک کارفرما از یک مسلمان بخواهد حجاب خود را در زمان تعامل با مشتری بردارد، غیرقانونی و یک تبعیض نژادی مستقیم است.
خبرگزاری رویترز نوشت: بیانیه این مشاور قانونی پس از آن اعلام شد که یک کارمند زن مسلمان در شرکت آی تی فرانسه به دلیل امتناع از برداشتن حجاب خود در مقابل مشتریان، از کار اخراج شد. وی به همین دلیل به دادگاه فرانسه شکایت کرده و مورد قضایی به دادگاه عدالت اروپا ارجاع داده شده است.
همکاران این بانوی مسلمان محجبه در همین رابطه اذعان داشته اند که حجاب او مانع انجام وظایفش به عنوان یک مهندس طراحی نبوده است.
بیانیه های مشاوران قانونی معمولا در تصمیم نهایی دادگاه ها تاثیرگذار هستند و ممکن است قانونی برای مقابله با اجبار زنان مسلمانان به کشف حجاب در برخی مشاغل فرانسه برقرار شود.
مشاغل دولتی فرانسه پوشیدن لباسی که نشان دهنده مذهب ها باشند از جمله روسری را منع کرده است، اما این قانون برای کارکنان بخش خصوصی صدق نمی کند. شرکت ها می توانند لباس فرم برای کار تعیین کنند ولی نباید دقیقا مشخص کنند که چه چیزی باید توسط کارکنان پوشیده شود.
به جرأت می‌توان گفت فرانسه، افراطی‌ترین کشور غربی در زمینه وضع قوانین سختگیرانه علیه پوشش اسلامی به شمار می‌رود.
مسلمانان فرانسه به عنوان بزرگترین جامعه مسلمان اروپا، از سال 2004 به موجب تصویب قانونی از داشتن حجاب در مدارس دولتی منع شدند. به موجب این قانون تحت عنوان طرح «ممنوعیت استفاده از نشانه‌های مذهبی در مدرسه‌های فرانسه»، استفاده از حجاب اسلامی در مدارس فرانسه رسماً غیرقانونی شد.
بسیاری از کشورهای اروپایی نیز با دنبال کردن فرانسه قوانینی برای ممنوع کردن حجاب در اماکن عمومی و تسهیلات آموزشی دولتی تصویب کردند.

درج نظر