جای خالی تیم های توانمند در المپیاد دانشجویی بانوان

مربی تیم های بدمینتون نوجوانان و جوانان دختر ایران گفت: از آنجا كه در انتخاب تیم های برتر برای حضور در المپیاد دانشجویی، ملاك گزینش موفقیت در رقابت های مناطق بود، لذا فرصت حضور برای تمام تیم های توانمند فراهم نشده است.

0

سرویس خبر به دخت/

‘فریبا جلالیان’ كه مربی تیم دو نفره دانشگاه الزهرا (س) در یازدهمین المپیاد دانشجویان دختر نیز است ، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه كرد: در رقابت های انتخابی مناطق، فقط تیم های قهرمان اجازه حضور در این المپیاد را یافتند.

وی گفت: این موجب شد برخی مناطق مثل دانشگاه های موجود در شهر تهران كه دارای توانایی های خوبی هم هستند، به واسطه یك شكست نتوانند به بیرجند بیایند.

وی گفت: وضعیت دانشگاه الزهرا (س) به همین شكل است و ما توانستیم فقط در قسمت دو نفره آزاد شركت كنیم و رتبه سوم را نیز كسب كردیم.

جلالیان افزود: این در حالی است كه اگر به صورت تیمی رقابت می كردیم، نتایج بهتری نصیب مان می شد.

وی با بیان اینكه نتیجه این نوع حضور، آن بود كه سطح فنی بازی ها با افت مواجه شده بود، گفت: به همین خاطر شاهد حضور برخی تیم هایی بودیم كه بدون رقابت منطقه ای هم می شد به بیرجند بیایند، لذا در همان دیدار نخست حذف شدند.

جلالیان افزود: بهتر بود مسوولان در معاونت تربیت بدنی وزارت علوم، بر اساس ضعیف یا قوی بودن تیم های دانشجویی برای هر منطقه سهمیه خاصی در نظر می گرفتند تا با این شیوه شاهد حضور تیم های قدرتمند بیشتر و در نتیجه رقابت جذاب تری می بودیم.

وی ضمن انتقاد از حضور برخی قهرمانان تیم ملی در المپیاد دانشجویی گفت: نفس المپیاد دانشجویی یعنی رقابت بین دانشجویان و درست نیست در المپیاد شاهد حضور قهرمانان تیم ملی یا كسانی كه عضو لیگ های حرفه ای هستند، باشیم.

جلالیان افزود: اینكه قهرمان تیم ملی یا یك ورزشكار سوپرلیگی در كسوت دانشجویی ظاهر شود، نفس المپیاد دانشجویی را زیر سوال می برد و به عبارت دیگر نمی توان به آن نام المپیاد دانشجویی گذاشت. در حالی كه هدف از برگزاری المپیادهای دانشجویی آن است كه از بین دانشجویان قهرمان، نخبگان تیم ملی را انتخاب كرد.

یازدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر سراسر كشور، از روز 16 تیر ماه در 10 رشته ورزشی در شهر بیرجند آغاز شده و تا روز 24 تیر ماه ادامه دارد.

منبع:وفا/انتهای متن/

درج نظر