مسمومیت 60 دانشجوی دختر دانشگاه گنبدکاووس

مدیر حوزه ریاست و مسئول روابط عمومی دانشگاه گنبد کاووس از مسمویت 60 دانشجوی دختر این دانشگاه خبر داد و گفت: اکنون وضعیت عمومی این دانشجویان خوب است.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، جعفر زاده با اعلام این مطلب از پیگیری موضوع تا یافتن عوامل اصلی مسمومیت غذایی دانشجویان خبر داد و گفت: کارشناسان مربو‌طه با مراجعه به خوابگاه و محل پخت غذا، نمونه هایی از غذا، آب و سبزیجات برداشته و به آزمایشگاه ارسال کردند.

وی افزود: با آغاز ماه مبارک رمضان سعی شد به تنوع غذایی دانشجویان اضافه شود و یکی از احتمالات مطرح در ایجاد مسمویت غذایی، سبزی مصرفی دانشجویان بوده است. هنوز نتیجه آزمایشات مشخص نیست و دلایل قطعی ایجاد مسمومیت، پس از انجام آزمایشات لازم مشخص میشود. تا آن زمان، مواد غذایی که احتمال ایجاد مسمومیت غذایی در آن ها وجود دارد از برنامه تغذیه دانشجویان حذف شده و با استفاده از نظرات کارشناسان مرکز بهداشت، در برنامه غذایی دانشجویان تغییرات لازم ایجاد خواهد شد.

رسول صلاحی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس نیز گفت: سبزی آلوده عامل مسمومیت ۶۰ دانشجوی دانشگاه گنبدکاووس در خوابگاه دانشجویان بوده است.
وی در ادامه اظهار کرد: پس از بروز علائم مسمویت غذایی، کارشناسان بهداشت محیط و کارشناسان تغذیه در محل خوابگاه دانشجویان گنبدکاووس حضور یافتند.

صلاحی با اشاره به مسمومیت 60 نفر از دانشجویان دانشگاه گنبدکاووس پس از افطار افزود: ابتدا احتمال آلودگی و بهداشتی نبودن آب آشامیدنی مصرفی داده شد، اما پس از بررسی‌های انجام شده این موضوع رد شد و پس از بررسی موادغذائی توزیع شده بین دانشجویان مشخص شد که سبزی آلوده و غیربهداشتی عامل مسمومیت دانشجویان دانشگاه گنبدکاووس بوده است.

صلاحی گفت: بر اثر مصرف این سبزی‌های آلوده 60 دانشجو مسموم شده و به مراکز درمانی منتقل شدند که اکنون حال دانشجویان رو به بهبود است و بیشتر آنان مرخص شده‌اند. مرکز فروش و توزیع این سبزی‌ها نیز شناسائی شده و با آن برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس گفت: به مسئولان دانشگاه نیز اخطاریه لازم داده شده و بر توزیع موادغذایی بین دانشجویان نظارت لازم را داشته و از مراکز مجاز و دارای کارت بهداشتی مواد غذائی تهیه کنند.

/انتهای متن/

درج نظر