چند راه ساده برای حفظ آب بدن در تابستان

این روزها که در گرمای تابستان خیلی از شما می خواهید به فعالیت های روزمره تان به صورت عادی بپردازید و حتی بعضی ها روزه هم می گیرند، خیلی مهم است که چگونه می توان در این هوای گرم آب بدن را حفظ کرد.

0

آیا به راستی نوشیدن هشت لیوان آب در طول روز کافی است؟

این روزها با رواج زیاد مصرف نوشیدنی های شیرین تقریبا در همه جا، بسیار مشکل است که روش های تازه و جدیدی را برای جلوگیری از دست رفتن آب بدن  بدون وجود این مواد شیرین در نظر بگیریم.

میزان مایعاتی که شما به آن نیاز دارید بستگی به وزن تان، دمای محیط، میزان تمرین و ورزش و سطح سلامتی تان دارد.

اما در کل اغلب ما به حداقل هشت فنجان آب در هر روز نیاز داریم.  افرادی که فعالیت بدنی بیشتری دارند و یا میزان تعریق آنها زیاد تر است، بایستی میزان مصرف آب خود را بیشتر کنند. از آنجا که میزان آب بدن جزء جدا نشدنی سلامت کل بدن و محافظ و نگهدارنده وزن است ، تعویض شکر با آب روشی آسان برای حذف کالری ها از برنامه روزمره شما می تواند باشد.

از این روی ما به شما روش های فوق العاده آسانی را به منظور حفظ و از دست ندادن میزان آب بدن تان نشان می دهیم:

1–  یک یا دو فنجان قهوه تلخ و بدون شکر:  کافئین موجود در قهوه سبب هشیاری بیشتر شما شده و به شما انرژی می بخشد. فواید آب نیز برای شروع روزتان بسیار مهم و ضروری است. تنهالازم است مطمئن شوید که از شربت های شیرین دوری کرده و علاوه بر آن از نوشیدن قهوه های پاکتی و میلک شیک یخی بپرهیزید و شکر اضافی به قهوه خود نیفزایید.

 

2- چای سرد (آیس تی):  چای سرد تلخ را جرعه جرعه بنوشید. داغ یا سرد، چای شامل آنتی اکسیدان بوده و خوردن آن باعث رفع عطش و جلوگیری از تبخیر آب بدن می شود. با توجه به سلیقه خود نمونه های مختلفی از چای مانند چای گیاهی تلخ با طعم میوه، چای سیاه، چای سبزو … را انتخاب کنید.

 

3-آب گازدار: آب معدنی گاز دار، لیموناد و یا آب معدنی های طعم میوه ای در اغلب سوپر مارکت ها وجود دارند. خودتان هم می توانید میوه های تازه یا منجمد را به آب معدنی ساده و بدون گاز بیفزایید.

دقت کنید که به هنگام خرید هیچ نوع ماده افزودنی یا طعم دار در این نوشیدنی ها وجود نداشته باشد.

برای نمونه نوشابه های بدون قند آب معدنی گاز دار نیستند.

 

4- میوه و سبزی زیاد:هر وعده، توت فرنگی، اسفناج، فلفل و هندوانه می تواند تا نصف فنجان آب بدن را تامین کند.

 

5– یک وسیله هشدار دهنده به همراه خود داشته باشید: برای یادآوری نیاز بدن به آب، به عنوان مثال زنگ هشداری روی آیفون، کامپیوتر ویا تلفن همراه تان استفاده کنید. این وسیله می تواند این هشدار را به شما بدهد که اکنون بدن تان به یک لیوان آب نیاز دارد.

منبع: یاهو/انتهای متن/

درج نظر