پروین بهمنی در مسکو از لالایی های ایرانی می گوید

پروین بهمنی بانوی پژوهشگر موسیقی نواحی کشورمان تیرماه امسال با حضور در دانشگاه چایکوفسکی مسکو درباره آواهای موسیقایی مادرانه در ایران سخنرانی می کند.

0

به گزارش به دخت به نقل از مهر، پروین بهمنی بانوی پژوهشگر موسیقی نواحی کشورمان تیرماه امسال با حضور در دانشگاه چایکوفسکی مسکو طی یک نشست پژوهشی که به نام وی نامگذاری شده، درباره لالایی ها و آواهای موسیقایی مادرانه در موسیقی نواحی ایران سخنرانی خواهد کرد.

این برنامه با حضور پروین بهمنی و تعدادی از بانوان موسیقی مقامی (اقوام مختلف ایران) در دانشگاه چایکوفسکی با حضور تعدادی از اتنوموزیکولوگ‌های شاخص بین المللی برگزار می شود.

در این برنامه پروین بهمنی ضمن ارائه مطالب به اجرای لالایی می پردازد در این اجرا پیمان بزرگ نیا نوازنده نی و پژوهشگر موسیقی نواحی همراه پروین بهمنی خواهد بود.

پروین بهمنی اردیبهشت ماه امسال نیز همراه با فرزندش دامون شش بلوکی در یک جشنواره مرتبط با موسیقی عاشیق ها که در کشور ترکیه برگزار شد، شرکت کرد. این فستیوال که با موضوع «فرهنگ، موسیقی و ادبیات ترکان جهان» برگزار شد در دوره جدید به نام پروین بهمنی میزبان هنرمندان موسیقی از کشورهای ایران، آذربایجان، اوکراین، گرجستان، چین، مجارستان، روسیه، قرقیزستان، قزاقستان، ترکمنستان، ازبکستان بود.

/انتهای متن/

درج نظر