درصد بالائی از زنان سیگاری جهان، مادرند!

نوجوانان، جوانان و زنان، هدف اصلی کمپانی‌های چند ملیتی تولید دخانیات هستند. پنج میلیون نفر از افراد زیر ۱۸ سال در دنیا در اثر مصرف سیگار می‌میرند در حالی که ۲۰ درصد از افراد سیگاری در جهان را زنان تشکیل می دهند که اکثر آن‌ها مادر و همسرهستند.

1

سرویس خبر به دخت/

دبیرستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات مرکز سلامت محیط و کار در چهارمین روز از هفته جهانی بدون دخانیات گفت: نوجوانان، جوانان و زنان، هدف اصلی کمپانی‌های چند ملیتی تولید دخانیات هستند.

وزارت درمان و آموزش پزشکی با ممنوعیت کامل دخالت‌ صنایع دخانی در برنامه‌های کنترل دخانیات می‌تواند از جوانان و نوجوانان در برابر این محصول مرگبار محافظت کند.

بر اساس این گزارش، عبارات فریبنده‌ای مانند سیگارهای لایت یا سبک و یا توتون میوه‌ای، راهی برای گمراه‌کردن جوانان، نوجوانان و زنان از سوی کمپانی‌های دخانی است و نه گفتن به اولین نخ سیگار، مهارتی کارآمد برای نجات جوانان و نوجوانان از چنگال صنایع دخانی است.

بر پایه این گزارش، پنج میلیون نفر از افراد زیر ۱۸ سال در دنیا سرانجام در اثر مصرف سیگار می‌میرند در حالی که ۲۰ درصد از افراد سیگاری در جهان را زنان تشکیل می دهند که اکثر آن‌ها مادر و همسر هستند.

بر پایه این گزارش، باورهای غلط نظیر اینکه مصرف دخانیات موجب محبوبیت در بین هم‌سالان، بزرگ‌شدن و آزادی و استقلال و کاهش اضطراب می‌شود نوجوانان وجوانان را فریب وگرایش آنان به مواد دخانی را افزایش  می دهد. تاثیر هم‌سالان درجوانان و نوجوانان برای مصرف دخانیات بیش از والدین است.

ممنوعیت استعمال مواد دخانی در اماکن عمومی راهی برای مصون‌ماندن جوانان و نوجوانان نسبت به مصرف دخانیات است.

چهارم تا دهم خرداد ماه ، هفته جهانی بدون دخانیات و شعار آن«دخالت‌های صنایع دخانی چند ملیتی را متوقف کنیم» است.

منبع: روابط عمومی وزارت بهداشت/انتهای متن/

نمایش نظرات (1)