دختري كه درد را حس نمي‌كند

او هنگام گرسنگي يا در مواقعي كه همه نوزادان گريه مي‌كردند كاملا آرام بود، همين باعث شد تا او را به پزشك نشان دهيم. پزشكان پس از معاينه او حتي نتوانستند با تحريك چشمانش، «آشلين» را به گريه اندازند.

1

سرویس خبر به دخت/

اختلال ژنتيكي نادر در بدن يك دختر 12 ساله آمريكايي باعث شده‌است تا او درد را حس نكند.

به گزارش ايسنا، اين اختلال كه به سندروم CIPA شناخته شده است، باعث مي‌شود تا فرد در سن نوزادي و قبل از رسيدن به سه سالگي بر اثر اين بيماري فوت كند اما اين دختر تا اين سن توانسته‌است به مشكلش غلبه كند.

«آشلين بلوكر» اجازه نداده است كه اين اختلال ژنتيكي زندگي او را تحت تاثير قرار دهد و حتي با اين بيماري به دوستانش نيز كمك مي‌كند.

والدين «آشلين» گفتند: زمانيكه دخترمان هشت ماهه بود متوجه وجود مشكلي در بدن او شديم. او هنگام گرسنگي يا در مواقعي كه همه نوزادان گريه مي‌كردند كاملا آرام بود، همين باعث شد تا او را به پزشك نشان دهيم. پزشكان پس از معاينه او حتي نتوانستند با تحريك چشمانش، «آشلين» را به گريه اندازند.

پزشكان پس از معاينه دقيق‌تر «آشلين» اعلام كردند او به سندرومي مبتلاست كه سالانه 100 نفر در آمريكا به اين بيماري مبتلا مي‌شوند.

اين مشكل «آشلين» باعث شده‌است حتي در مواقعي كه او به طور تصادفي به خود آسيب مي‌رساند متوجه اين موضوع نشود به همين دليل والدينش انگشتان او را با نوار زخم مي‌پوشانند تا او كمتر به خود آسيب برساند.

به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه ديلي‌ميل، پزشكان با بيان اينكه اين بيماري در سيستم عصبي فرد تاثير مي‌گذارد اميدوارند با بررسي‌هاي بيشتر بر روي «آشلين» درماني براي اين بيماري پيدا كنند.

 /انتهای متن/

نمایش نظرات (1)