موفقیت یک کتاب آشپزی ایرانی در رقابتی جهانی

کتاب “دسر سمیرا جنت دوست” مقام اول مسابقات جهانی گورمند را کسب کرد

0
سمیرا جنت دوست، بانوی اول آشپزی ایران برای دومین بار توانست مقام برتر مسابقات گورمند را به دست آورد. کتاب “دسر” این هنرمند با ۱۲۳ دستور، دسرهای سنتی، محلی و بومی ایرانی را در کنار دسرهای مدرن جهان آموزش می‌دهد.
به گزارش به دخت به نقل از  الف کتاب به نقل از روابط عمومی موسسه پانیذ ایرانیان،  کتاب دسر اولین کتاب سمیرا جنت‌دوست محسوب می شود که  ۹ سال قبل به عنوان نخستین اثر مستقل درباره دسر در ایران به چاپ رسید. که موفقیت آن مشوق تألیف و نشر کتاب‌های بعدی نویسنده آن شد.

مؤلف کتاب معتقد است: با گذشت نزدیک به یک دهه از انتشار اثر محتوای آن همچنان تازگی و جذابیت خود را حفظ کرده است. چرا که دسرهایی را آموزش می‌دهد که علاوه بر چهار فصل سال قابل استفاده و در مناسبت‌های مذهبی، سنتی و رسمی هستند. خلاقیت و ابتکاری که در آموزش و نحوه سرو کردن این دسرها به چشم می‌خورد، از دیگر عوامل موفقیت این اثر شناخته می‌شود.

تمامی دسرهایی که در این کتاب آموزش داده شده‌اند پس از تجربه ۲۰ سال آموزش در کتاب‌های درسی مربی و با بیان تمامی فوت و فن‌های تهیه دسر به نگارش در آمده‌اند.

جنت‌دوست کتاب‌هایش را شناسنامه کاری خود دانست و بیان کرد: تنها منبع صحیح و معتبری که سال‌ها قبل در اختیار داشتیم، کتاب هنر آشپزی مرحوم رزا منتظمی بود که به تناسب زمان و پیشرفت‌هایی که در عرصه آشپزی و شیرینی‌پزی رخ داده بود، به تکمیل و به روز شدن نیاز داشت.

از این رو تمامی تلاشم معطوف به ارایه منبعی صحیح و قابل اطمینان برای تمامی ایرانیان و علاقه‌مندان حوزه آشپزی و شیرینی‌پزی بود. به همین جهت کوشیدم در قالب اثری فاخر و آن‌چه شایسته‌ی ایرانیان است، دانش‌ام را در قالب کتاب نشر کنم. تمامی تصاویر این کتاب هم متعلق به دستورهای کتاب است که توسط عکاس حرفه‌ای گروه تهیه شده‌اند تا صداقت دستورها را به مخاطبان نشان دهند.

این مؤلف در باره بیست و یکمین دوره مسابقه گورمند گفت: امسال بیش از ۲۶ هزار اثر با یکدیگر رقابت داشتند و در هر رشته ۳ اثر برتر می‌توانستند از نشان این مسابقه در انتشار چاپ‌های بعدی کتاب استفاده کنند که اهمیت بالایی داشت. با وجود آن‌که از انتخاب کتابم اطمینان داشتم تنها چیزی که اضطرابم را کاهش داد و مایه آرامش قلبم شد، شنیدن نام کشور عزیزم “ایران” بود که افتخار این جایزه را دو چندان می‌کرد.

جنت‌دوست افزود: در این مسابقه ناشران و کتاب‌های متعددی حضور داشتند که با وجود سادگی ظاهری که در انتشار کتاب دیده می‌شد، صحت و دقت محتوا موجب برگزیده شدن آن‌ها شده بود. از این رو مطمئن شدم که آن‌چه برای مخاطبان اهمیت به سزایی دارد، دستورهای دقیق و استوار است. به همین دلیل می‌خواهم کتاب‌های بعدی‌ام را با ظاهری ساده‌تر به چاپ برسانم تا مخاطبان بیشتری توان تهیه و استفاده از کتاب‌هایم را داشته باشند. و این قول را به همه مخاطبان‌ام می‌دهم که در آینده کتاب‌هایی با وزن و بهای کمتر به دست آن‌ها برسد.

کتاب ۱۲۳ صفحه‌ای “دسرهای سمیرا جنت‌دوست” که از سوی انتشارات پانیذ مهر ایرانیان به چاپ نهم رسیده است در بیست و یکمین دوره مسابقات جهانی گورمند،حضور یافت. گورمند در شمار معتبرترین مسابقات جهانی کتاب‌های آشپزی به شمار می‌آید که در شهر یانتای کشور چین برگزار شد وطی آن بیش از ۲۶ هزار اثر به رقابت پرداختند.

سمیرا جنت‌دوست سال ۲۰۱۴ مقام اول جهان را به واسطه تألیف و انتشار کتاب “آشپزی ملل” و سال ۲۰۱۵ در شهر فرانکفورت آلمان مقام بهترین بهترین‌ها را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است.

/انتهای متن/ 
درج نظر