نامه دانشجویان ۳ موسسه آموزش عالی مشهد در اعتراض به وضعیت حجاب

سه موسسه آموزش عالی مشهد، شاندیز، فردوس و مطهر در نامه‌هایی جداگانه خطاب به ریاست هر موسسه آموزش عالی به وضعیت حجاب و عفاف دانشجویان این موسسات در برخی رشته‌های تحصیلی اعتراض کردند.

0

به گزارش به دخت به نقل از خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن این نامه ها به شرح زیر است:

با سلام و ادای احترام حضور آقای دکتر جلیلی ریاست محترم دانشگاه فردوس
عرض به حضور با سعادت حضرتعالی؛ ماجمعی از دانشجویان دانشگاه فردوس در رابطه با وضعیت کنونی پوشش غیراسلامی این دانشگاه معترض هستیم.
با این که محیط فرهنگی و آموزشی که جنابعالی ریاست آن را بعهده دارید از جهات متعدد بسیار خوب و شایسته می باشد اما بدحجابی بومی دانشجویان آثار بدی در این محیط علمی و فرهنگی بوجود آورده.
دانشگاه یعنی همان مکانی که باید منشأ انتشار اندیشه های نو و کارخانه تولید فرهنگ اسلامی باشد؛ ولی متاسفانه تبدیل به دانشگاهی برای تبادل مد و سلیقه های گوناگون گشته است؛بنابراین خواهشمندیم در رابطه با این مسئله رسیدگی لازم را انجام دهید.
با تشکر و سپاس فراوان

ریاست محترم موسسه آموزش عالی شاندیز؛ جناب آقای دکتر علم الهدایی
سلام علیکم؛
باتوجه به فرمایشات بنیان گذار انقلاب و بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اسلامی کردن و رشد روز افزون دانشگاه ها؛ جمعی از دانشجویان این مجموعه از آنجا که مسلمان و شیعه هستیم و ادعای آن را داریم که در کشوری کاملا اسلامی زندگی می کنیم و داعیه حب خاندان ولایت و خصوصا مادر اهل بیت حضرت زهرای مرضیه (س)را داریم؛ بجاست که در رعایت موازین شرعی مخصوصا حجاب و عفاف برادران و خواهران قدری جدی تر باشیم و از یک رویکرد مویرگی ابتذال که روز به روز وسیع تر شده و درحال تبدیل شدن به یک ابتذال همه گیر است با تمام توان جلوگیری کرده واز سهل اندیشی و سهل گیری به بهانه های مختلف پرهیز کرده و در عمل هرکاری که از دستمان بر می آید برای زدودن آثار مخرب بد حجابی به خصوص در دانشگاه عملا بکوشیم واز مسولین دانشگاه تقاضا داریم نسبت به مطالبات انجام شده در زمینه رسیدگی به وضعیت حجاب و عفاف اقدامات لازم را مبذول فرمایند.

ریاست محترم موسسه آموزش عالی خردگرایان مطهر؛ جناب آقای دکتر بیدخوری
از جمعیت خودجوش دانشجویان خواهر و برادر انقلابی و مومن موسسه
باعرض سلام وخسته نباشید نظر به اینکه اینجانبان در این دانشگاه در حال تحصیل می باشیم و وضعیت عفاف و حجاب در بین خواهران و برادران در محیط موسسه خیلی بیش از حد زننده و غیرقابل تحمل می‌باشد و نه در این بین خواهران رعایت می کنند و نه برادران لذا از شما ریاست محترم خواهشمندیم به این وضع رسیدگی نمایید. در پایان از همکاری صمیمانه شما سپاسگزاریم.

/انتهای متن/

درج نظر